A KÖZGÉP az utakon

Elkezdték a nyolcas közlekedési főút, sólyi, hajmárkéri különszintű csomópontjának építését.
 
 

A KÖZGÉP az utakon

Elkezdték a nyolcas közlekedési főút, sólyi, hajmárkéri különszintű csomópontjának építését.
 
 
 
 
 

A KÖZGÉP az utakon

Elkezdték a nyolcas közlekedési főút, sólyi, hajmárkéri különszintű csomópontjának építését.

A munkálatok ünnepélyes megnyitóján megjelent és beszédet mondott Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, a térség országgyűlési képviselője.

A miniszterelnök-helyettes örömét fejezte ki annak, hogy a térség egyik legveszélyesebb csomópontjában végre megkezdődött a korszerűsítési munka. Elmondta - amióta országgyűlési képviselő a sok egyéb mellet két dolgot tartott nagyon fontos megvalósítandó kérdésnek. Egyrészt a veszprémi kórház onkológiai központjának a megépítését, másrészt a nyolcas út korszerűsítését és ebben a Sólyt, Hajmáskérrel összekötő út kétszintessé tételét.

Nagyon veszélyes kereszteződés ez, a nyolcas út rendkívül nagy forgalma miatt. Iskolabuszoknak és személygépkocsiknak kell kereszteznie az utat, vagy balra ráfordulniuk a főközlekedési útra. Ez főleg az őszi és a téli hónapokban nagyon veszélyes, a gyakori, sűrű köd miatt – hangsúlyozta Navracsics Tibor.

Megerősítette - jó érzés számára az, hogy még a képviselői mandátuma ideje alatt ezek a munkálatok elkezdődhettek. Bő háromnegyed év múlva kész lesz a kétszintes kereszteződés, ami egy teljes biztonságot fog adni az erre közlekedőknek.

Kiemelte- ezek mellet a munkálatok mellett megkezdődött a nyolcas főközlekedési út további korszerűsítése. Ennek keretében 2016 második feléig Székesfehérvártól Herendig elkészülhet a főútvonal teljes felújítása. Ezzel egy új, biztonságos időszak veheti kezdetét – mondta végezetül a miniszterelnök-helyettes.

Lasztovicza Jenő, a Veszprém Megyei Önkormányzat Közgyűlésének az elnöke szerint a nyolcas út egyik fontos helyszínén kezdődtek meg most a munkák. Húsz évvel ezelőtt, Horváth Balázs szorgalmazta először a főútvonal korszerűsítését. A megítélése szerint ez a közép-dunántúli térség az ország gazdasága szempontjából nagyon fontos régió, mert ez a rész köti össze Magyarországot, Dél Ausztriával.

A közgyűlési elnökének a meggyőződése, hogy ahol egy gyorsforgalmi út, vagy autópálya megépül ott a 20-25 kilométeres körzetben megélénkül a gazdaság, mert előbb, vagy utóbb megjelennek a külföldi befektetők. Ausztriában is megkezdődtek a közúti fejlesztések, amelyek kapcsolódnak majd a nyolcas úthoz, ezért Fejér, Veszprém és Vas megyéknek hamarosan gyors összeköttetése lehet a nyugattal.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója kiegészítette az elmondottakat azzal, hogy a felújításnak ebben a periódusában 2016 második feléig Székesfehérvártól Herendig, összesen 42 kilométeren építik ki a 2x2 sávos gyorsforgalmi utat. Ezen a szakaszon kilenc forgalmi csomópont kerül átalakításra. Új elkerülő út épül Várpalotánál és megújulnak az elkerülő utak Székesfehérvárnál, valamint Veszprémnél. A teljes hosszon megtörténik a régi útburkolatok megerősítése, ezzel megszűnnek a sebesség korlátozások, ezért a személygépkocsiknak végig 110 kilométeres sebességgel lehet majd közlekedniük.

A kommunikációs igazgató külön kiemelte a felújításokra kiírt közbeszerzéseken eddig a KÖZGÉP nyert.

A veszport.hu megkérdezte Gőgös Zoltánt, az MSZP megyei elnökét, mit szólnak a KÖZGÉP ilyen irányú térnyeréséhez?

Gőgös Zoltán szerint már a közbeszerzési kiírásnál látható volt, hogy ezt csak egy konzorcium nyerheti, mivel feltételként határozták meg azt, hogy a beruházási helyszín 20 kilométeres körzetében a kivitelezőnek legyen egy aszfaltkeverő üzeme. Ez a konzorciumi társ, a STRABAG.

Egyébként még a tendenciák is azt mutatják, hogy ma Magyarországon hiába van több útépítésre szakosodott vállalkozás, az ilyen jellegű beruházásokat mindig a KÖZGÉP nyeri el.
 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.