Egy kicsit másképp

A Pannon Várszínház május 4-én mutatta be a 2017/18-as kőszínházi évad új előadásait.
 
 

Egy kicsit másképp

A Pannon Várszínház május 4-én mutatta be a 2017/18-as kőszínházi évad új előadásait.
 
 
 
 
 

Egy kicsit másképp

A Pannon Várszínház május 4-én mutatta be a 2017/18-as kőszínházi évad új előadásait.

Vándorfi László, a Pannon Várszínház igazgatója az évad bemutatása során egy olyan színházi szezont ígért, amely eltér az eddig megszokottaktól, de egyes elemeiben fellelhetők lesznek az előző időszak sajátosságai is. Elmondta, hogy a színpadra állított darabok műfaji összetétele még szélesebbre nyitja a szórakozási lehetőségeket. Röviden az évad stílusát úgy lehetne összefoglalni, hogy a darabok egy kicsit másképp, újrafogalmazva lesznek láthatók.

Példaként hozta fel az első bemutatójukat, a Mágnás Miskát. Ezt a darabot nagyon sokan, sokféleképpen rendezték már a színpadra. Most ezzel a feldolgozással visszamennének az operett eredetéhez, a népi színjátékokhoz. Az alapvető emberi vonásokat szeretnének a színpadon bemutatni azokat, amelyek az idővel a darab során sem változnak. A Mágnás Miska éppen azért érdekes, mert a figurák társadalmi rétegződése rendkívül sokrétű, a paraszttól az arisztokratáig terjed. Ezek kényszerű keveredése, az ebből fakadó félreértések adják a helyzetkomikumokat és természetesen mindennek az oka a szerelem, valamint a társadalmi pozícióban betöltött hely berögződése.

A céljuk az, hogy ezt népszerű darabot még közelebb vigyék a közönséghez, hogy miképpen? Ezt az igazgató nem árulta el. Annyit mondott csak el, hogy a színházban való részvétel nem csak a nevetésben és a tapsban fog megnyilvánulni, hanem lesznek szolid interaktív megoldások.

A Jövőre, veled ugyanitt - című darab egy romantikus vígjáték, de egy kicsit ez is más. A kétszereplős játékban a szerelmi kapcsolatokat bizonyos fázisokban mutatja be. A hölgy és az úr egy nap, egy ágyban arra ébred, hogy még be sem mutatkoztak egymásnak. A hölgynek férje van, az úrnak felesége és ez az évek folyamán nem is változik. Húsz évet ölel át a történet és ez alatt minden megtörténik velük, ami egy emberi élet során megtörténhet. Korántsem egy házasságtörés történetéről szól a darab, hanem extrém szituációkon keresztül mutatja be két személy életútját.

Decemberben mutatják be a Janika- című vígjátékot. Az eredetileg filmre írt forgatókönyvet Stella Adorján dolgozta át színpadra. Békeffi István a feleségének írta ezt a darabot, amelyben egy olyan főszerep van, ami kiemelkedő színészi produkciót feltételez. A színésznő olyan helyzetbe kerül, amikor az egykori férje, a család és a környezete előtt kénytelen eljátszani a saját nem létező kamasz fiát. Ami színészileg nem egy egyszerű dolog. A döntő itt a hitelesség kérdése, hogy eltudja-e fogadtatni a környezetével ezt a váratlanul kialakult helyzetet.

Februárra várható a Dosztojevszkij Bűn és bűnhődés- című regénye színpadi változatának a bemutatója. A tervezett színpadi változat a közönség előtt még nem ismert. Ez a Pannon Várszínház műhelyében készülő forgatókönyv alapján kerül majd bemutatásra. Ezért elmondható, hogy a színház arcára szabott darab lesz.

A darab nagyon erőteljesen visz tovább egy vonalat, amit már az előző színházi évadokban elkezdtek az Equussal és a Bunkerrajzolóval. Ez a darab ennek a sorozatnak a harmadik része, amiben az aktuális társadalmi problémák visszaköszönnek. A világról alkotott kérdéseket itt is nagyon egyértelműen fogalmazódnak meg, amelyeknek a gyökerei nagyon mélyen vannak beágyazódva az életünkbe. Nem egymásra mutogatásról, hanem probléma feltárásról van szó. Alapvető kérdések kerülnek felszínre és a kor, amelyben élünk, ezeket a bűnöket felnagyítja.

A programsorozat végén visszaköszön az, hogy minden évben igyekeznek egy ősbemutatóval is megjelenni. Ez a Béke presszó- című zenés játék lesz. A retró ízű történet nem csak a közeli múltba mutat vissza, hanem annál régebbre. A darabban keveredik minden műfaj, a krimitől a romantikáig. Játék alapvető színtere egy presszó, ami a létező inotai erőmű mellett néhány éve még egy üzemelő vendéglátóhely volt. A presszó büfés nője mindenkit arcról ismer és bármi történhet semmin nem lepődig meg. A darab során az idő relatívvá válik, és nem lehet tudni, hogy a múltban, a jelenben, vagy a jövőben vagyunk.

A színdarab írója alapvetően arra alapozott, hogy az elhagyott erőmű telepe az elmúlt években az amerikai produkciók forgatásának a helyszíne volt és ezt a tényt ki is használják. A darab során váratlanul hírességek léphetnek a színre, ami érdekes reakciókat válthat ki az ott tartózkodókból.

 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.