Rátótnak és Kádártának közös a jövője

Katanics Sándor és Birtalan Ferenc a megoldandó feladatokat ismertette sajtótájékoztatóján.
 
 

Rátótnak és Kádártának közös a jövője

Katanics Sándor és Birtalan Ferenc a megoldandó feladatokat ismertette sajtótájékoztatóján.
 
 
 
 
 

Rátótnak és Kádártának közös a jövője

Katanics Sándor és Birtalan Ferenc a megoldandó feladatokat ismertette sajtótájékoztatóján.

Különleges helyszinen, Veszprém-Gyulafirátót határában a 82-es főút Zirc felé eső "település vége" KRESZ-táblánál várták szerdán délután a sajtó illetékeseit tájékoztatóra. A közelgő önkormányzati választásokkal kapcsolatban a megyeszékhely demokratikus ellenzékének (MSZP, DK, Együtt-PM, Liberálisok és Lokálpatrióták) polgármester jelöltje, Katanics Sándor és az 1-es választókerülés képviselőjelöltje, Birtalan Ferenc a helyieket érintő igen fontos kérdésekkel kapcsolatban ismertette elképzeléseiket, terveiket.

- Először is köszönetünket fejezzük ki a veszprémieknek azért, hogy aláírásaikkal támogatták a demokratikus ellenzék közös polgármester- és egyéni jelöltjeit - mondta bevezetőjében Katanics Sándor. - A választási kampány alatt kitelepüléseken, fórumokon, sajtótájékoztatókon ismertettük és a továbbiakban is ismertetjük a város jövőjére vonatkozó elképzeléseinket és hallgatjuk meg a hozzánk fordulók véleményét.

Egyúttal bejelentette, hogy a demoktatikus ellenzék mindenütt összegyűjtötte és időben leadta az induláshoz szükséges ajánlásokat.

Ezt követően Hartmann Ferenc, az MSZP jelenlévő veszprémi elnöke a tájékoztató egyik legfontosabb témajával kapcsolatban szólt, magyarázatát adva a különleges helyszinnek:

- A 82-es főút városon (Gyulafirátóton és Kádártán) áthaladó gépjárműforgalma jelentős zaj- és környezeti terheléssel jár. A 1004/2007. (I.30) Korm. határozat szerint az elkerülő útszakasznak 2013-ra el kellett volna készülnie. A terveket még 2009-ben lakossági fórum keretében mutatta be Pál Béla és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. igazgatója. A tervek érvényessége 2013-ban azonban lejárt, a forgalom azonban tovább növekedett. Ezzel kapcsolatban Mesterházy Attila országgyűlési képviselő annak idején a Parlamentben írásbeli kérdésben érdeklődött, hogy mikorra várható a 82-es út átkötése a már elkészült litéri körforgalmi csomópontba. Azóta sem történt semmi...

Ennek a régen húzódó kérdésnek a megoldása nem tűr halasztást. Birtalan Ferenc, a körzet önkormányzati jelöltje magára vállalta ennek a feladatnak a képviseletét, de további elképzeléseket is sorolt:

- A 82-es főút elkerülő szakaszának megépítését a rátótiak és kádártaiak nevében magam is sürgetem. Emlékeztetem a jelenlévőket, hogy a forgalomcsillapító szigetek kiépítése is korábbi képviselőségem és Hartmann Ferenc alpolgármestersége idején valósult meg. Ezen kívül célul tűztem ki a Német- és Alsóújsor-utcák burkolatának felújítását. Én nem teszek majd különbséget Rátót és Kádárta között, ezért szerepel a programomban a kádártai körforgalom mielőbbi befejezésének szorgalmazása. Terveim szerint továbbá meg kell oldani a Győri- és a Vasút-utcák vízelvezetését. Elodázhatatlan a Kastélykert Óvoda és a kádártai faluközpont felújítása is. Ezeken túl pedig kezdeményezni fogom az építési telkek beépítési szabályainak könnyítését, mert az elősegítheti a lakásépítéseket.

A sajtótájékoztató végén még egyszer szót kért Katanics Sándor, Veszprém város baloldali polgármester jelöltje és a további ígéretet tette:

- A demokratikus ellenzék kezdeményezni fogja az országosan még mindig kiemelkedően magas telekadó felülvizsgálatát és módosítjuk a falugyűlés ma teljesíthetetlen, a választópolgárok 25 százalékos részvételét előíró határozatképességet úgy, hogy a 10 százalék is elég legyen.

 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.