Elhibázott és elodázott útfejlesztések

Katanics Sándor és Lőrintei Tamás tartott sajtótájékoztatót a Dózsavárosban.
 
 

Elhibázott és elodázott útfejlesztések

Katanics Sándor és Lőrintei Tamás tartott sajtótájékoztatót a Dózsavárosban.
 
 
 
 
 

Elhibázott és elodázott útfejlesztések

Katanics Sándor és Lőrintei Tamás tartott sajtótájékoztatót a Dózsavárosban.

Katanics Sándor a megyeszékhely demokratikus ellenzékének (MSZP, DK, Együtt-PM, Liberálisok, a valamint a Lokálpatrióták) polgármesterjelöltje és Lőrentei Tamás a körzet képviselőjelöltje „Elhibázott és elodázott útfejlesztések” címmel tartott sajtótájékoztatót a Tüzés és az Avar utcák találkozásánál.

Katanics Sándor azzal kezdte mondandóját, hogy eleve elhibázott a 8-as főút fejlesztés veszprémi szakaszának fejlesztése.

- A lehető legrosszabb lehetőség fog megvalósulni, ami a jelenlegi külső útgyűrűnket tenné négysávossá, erősítené, meg és arra terelné rá a plusz forgalmat – idézte Navracsics Tibornak a 2008. április 22-én mondott szavait. - A politikus szerint csak jó szándék kérdése, hogy milyen infrastrukturális fejlesztéseket támogat a kormányzat, ezért arra kérte a régió országgyűlési képviselőt, hogy a józan érvek alapján döntsenek.

- Nos, mégis ez a legrosszabb lehetőség valósul meg a déli körút 2x2 sávosításával, „köszönhetően” az előző és mostani fideszes városvezetésnek. Pedig a Veszprémet tényleges elkerülő M8-as autópálya Veszprém-Dunaújváros szakaszának nyomvonalát a szocialista–liberális kormány idején a 104/2005 (XII.9.) GKM rendelete kihirdette. Ez valóban elkerülné a várost, s csökkenne a zaj és a környezeti terhelés.

- De elodázódott a 82-es főút Kádárta–Gyulafirátót elkerülő szakaszának megvalósítása is. Pedig a terveit már 2009-ben a szocialista-liberális kormány idején bemutattuk. A fideszes városvezetés és kormány számára nem volt fontos ez a fejlesztés. Ezért a megvalósítás elkezdése 2020-ig is elhúzódhat.

- A belső körút Jutasi út–Pápai úti összekötő szakaszának a tervei már 2003-ban elkészültek, a kisajátítás is megtörtént. Több mint tíz éve, még a szocialista-liberális városvezetés idején! A jobboldalnak azonban nem fontos ez az útszakasz sem, pedig jelentősen tehermentesítené a belvárost.

- Erre mondja a Fidesz, hogy „Lendület, siker, fejlődés” - fejezte be mondandóját a demokratikus ellenzés polgármester jelöltje.

Lőrentei Tamás, a veszprémi 12-es választókörzet képviselőjelötje folytatta a gondot, feladatok sorolását:

- Valóban elodázódott ez az összekötő szakasz is, amelynek a nyomvonalán éppen vagyunk. Engedélyei 2012-ben lejártak, derül ki abból a válaszból, amelyet Seszták Miklós miniszter adott Mesterházy Attila országgyűlési képviselő írásbeli kérdésére. A Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) keretében már nem valósulhat meg ez az útfejlesztés. Az idén kezdődő hétéves uniós ciklus operatív programjába kellene kerülnie a projektnek – szólt a miniszteri válasz.

- Mi azt akarjuk, hogy ez mielőbb megvalósuljon. Három okunk is van, hogy támogassuk a projektet: 1. jelentősen tehermentesítené a zsúfolt belvárost, 2. az út nyomvonalán építési telkek alakíthatók ki és mint tudjuk az építés foglalkoztatás, az ingatlan pedig városi adóbevételt eredményez, 3. tehermentesíthetné a Tüzér utcát is a tehergépjármű-forgalomtól.

- Sajnálatos módon már nem csak az útburkolat hullámos, hanem a járdák, épületek falai is repedeznek. Az országos média szintén foglalkozott az üggyel, a jelenlegi városvezetés azonban nem foglalkozik érdemben e megoldással.

- A Dózsavárosban is vannak még aszfaltburkolat nélküli utcák. Képviselővé választásom esetén Eisenbeck István egykori szocialista képviselő példáját követve, fő célomnak tekintem majd az útépítéseket.

 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.