Kiderült: valójában 30 oldalas anyagot kapott a NAV

A hvg.hu birtokába került dokumentumok alapján most kiderült: a "fecni" valójában egy meglehetősen részletes anyag.
 
 

Kiderült: valójában 30 oldalas anyagot kapott a NAV

A hvg.hu birtokába került dokumentumok alapján most kiderült: a "fecni" valójában egy meglehetősen részletes anyag.
 
 
 
 
 

Kiderült: valójában 30 oldalas anyagot kapott a NAV

A hvg.hu birtokába került dokumentumok alapján most kiderült: a "fecni" valójában egy meglehetősen részletes anyag.

Közel kéttucatnyi étolajmárkát, importőröket és forgalmazó cégeket nevezett meg, szállítóleveleket, számlákat, konkrét áfacsalási sémát ismertetett 2012 elején a NAV-val az amerikai Bunge étolajgyártó cég – tudta meg a hvg.hu.

"Ez csak egy fecni; felszínes, hiányos és téves információkra alapuló dokumentum" – a kormány a napokban még így próbálta lejáratni azt az anyagot, amelyben az amerikaiak az áfa-csalásokra próbálták felhívni a magyar hatóságok figyelmét.

A lap birtokába került dokumentumok alapján most kiderült: a fecni valójában egy meglehetősen részletes anyag.

A közel harmincoldalas anyag bő két és fél évvel ezelőtt készült, és részletesen bemutatja az étolajpiacon 2008 óta zajlott folyamatokat – olvasható a propeller.hu cikkében. Az az amerikai hátterű Bunge cég csinálta, amelyik az étolajpiacon domináns, gyárt is Magyarországon (a Vénusz és a Floriol márka az övé, egyébként egy másik napraforgóolaj-gyártó van még idehaza, az NT), és külföldre is exportál, de külföldön, Európa számos orstették a 2009-2010 fordulójától datálható nagyobb lendületet kapott áfacsalások. És a Bunge volt az az egyik olyan cég, amelyikre utalt az amerikai nagykövetség a nyilvánosságra hozott levélben, mint amelyik többször szóvá tette a kormányzati és hatósági emberek előtt, milyen károkat okoz neki, és mit lehetne tenni az áfacsalás ellen.

A Bunge – a hvg.hu több helyről származó információi szerint – 2011 végén eljuttatott információkat megyei szinten az adóhatósághoz a kialakult helyzetről, a károkról, az áfacsalókról és az általuk forgalmazott étolajokról. Eltelt pár hónap, és az amerikai cég azt látta, semmi sem változott, nagyban zajlik az áfacsalás, folyik a térvesztése a cégnek – mesélte az informátor. Ezt érzékelve a Bunge készített egy prezentációt, amit 2012 elején eljuttattak a NAV központi hivatalába.

A hvg.hu kereste még hétfőn a NAV-ot, de a hivatal három nap alatt sem reagált a lapnak, amelyben arra kérdeztek rá, érkezett-e, és ha igen, mit kezdett az adóhatóság az anyagban olvasható információkkal.

 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.