Beleszólhat az OECD a magyar oktatásba
A szakértők elsősorban a szervezet korábbi kutatásai alapján a többi ország adataival összehasonlítva mutatják be a magyar oktatási rendszer erősségeit és gyengeségeit. Emellett felmerült annak a lehetősége is, hogy az OECD két-három fontosabb témáról mélyebb elemzést készít, illetve a kerekasztal zárásaként, az ott elhangzottak alapján összefoglalót, stratégiai jellegű tanulmányt állít össze.
Rétvári Bence államtitkár szerint fontos, hogy reális kép legyen más országok oktatásának tartalmi kérdéseiről, hiszen: nemzetközi összehasonlításban tudjuk értékelni a magyar adatokat.
Abban bíznak, hogy a nemzetközi példák és jó gyakorlatok bemutatása segítheti a magyar oktatási rendszerből kikerülő fiatalok nemzetközi versenyképességét.
- A Fidesz-KDNP minden oktatási kérdés megvitatására nyitott – mondta Kósa Lajos, frakcióvezető az MTI híre szerint.
A politikus szerint a magyar pedagógusok a legnagyobb béremelésben részesültek az elmúlt időszakban. A magyar diákok leterheltségével kapcsolatban megjegyezte, hogy az nemzetközi összehasonlításban alacsonyabb az átlagnál. Az új tankönyvrendszerről pedig azt mondta, hogy az jelentős költségcsökkentést eredményezett a családoknak.