A legnagyobb nyertes a Mészáros-médiabirodalom

Három hónap alatt közel egymilliárdért íratott cikkeket a kormány saját „sikeres” intézkedéseiről...
 
 

A legnagyobb nyertes a Mészáros-médiabirodalom

Három hónap alatt közel egymilliárdért íratott cikkeket a kormány saját „sikeres” intézkedéseiről...
 
 
 
 
 

A legnagyobb nyertes a Mészáros-médiabirodalom

Három hónap alatt közel egymilliárdért íratott cikkeket a kormány saját „sikeres” intézkedéseiről...

Októberben közadatigénylésben kérte ki az Átlátszó a júliusi, augusztusi és szeptemberi állami hirdetésekre vonatkozó számokat. Ebből kiderült, az általuk kérdezett három hónapban négy nagyösszegű médiakampányt rendelt meg a Kabinetiroda szokásos partnerétől, Balásy Gyula cégeitől, a Lounge Design Kft.-től és a New Land Media Kft.-től:

- Erzsébet-táborok hirdetései: 1,27 milliárd forint

- Vizes vébé reklámkampánya: 500 millió forint

- A kormányzás eredményeiről szóló PR-cikkek: 846 millió forint

- Soros-terves hirdetések: 2,3 milliárd forint

A 4,89 milliárd összértékű kampányok legnagyobb nyertese Mészáros Lőrinc médiabirodalma lett: a Mediaworksnél és az Echo TV-ben összesen 1,24 milliárd forint értékben jelentek meg a különböző kormányzati hirdetések, írja a lap a 24.hu információja szerint.

Habony Árpád hitelezője, Tombor András (869 millió forint) és Habony Árpád érdekeltségei (479,6 millió forint) is jól jártak a kormánypropagandával, de Andy Vajna tulajdonában lévő cégeknek is jutott pár millió (358,2 millió forint).

A négy nagy kampány közül a legérdekesebb a kormány intézkedéseiről szóló fizetett cikkek megjelentetése, ez ugyanis újdonság.

A Vastagbőr szeptember végén írta meg, hogy a nyomtatott Lokál tele van a Fidesz-kormány eredményeit hirdető cikkekkel, amelyek az oktatásról, a határ- és honvédelemről, a rendőrségről, a munkaerőpiaci változásokról, a családtámogatásokról, az adócsökkentésről, és az egyéb területeken elért sikerekről szólnak. Ezek szponzorált tartalmak, mert minden cikk alatt/mellett szerepel, hogy “Tématámogatás. Készült Magyarország Kormánya támogatásával.”.

Az Átlátszó által kikért adatokból látszik, a „Tartalmi együttműködés” elnevezésű reklámkampány 846,8 millió forintba került. Ebből 669,5 milliót a nyomtatott lapokban, és 177,3 milliót az online portálokon költött el a kormány. 220,9 millióért voltak sikercikkek a Lokálban és a 888.hu-n, 74,9 millióért a Ripostban, 53,6 millióért a Magyar Időkben, 7,6 millióért a Pesti Srácoknál, és 4,6 millióért a Mandineren. Mészáros Lőrinc lapjaiban 274,6 millió forint értékben jelentek meg ilyen PR-cikkek.

 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.