Húsz év története - három óra alatt

Vándorfi László a színház igazgatójának régi álma volt, hogy színpadra vigye kedvenc regényét. Hónapok óta próbálnak, hogy mi lett az eredménye, az kiderül szombaton este hétkor a Séd Filmszínházban a Monte Christo grófjának ősmbemutatóján.
 
 

Húsz év története - három óra alatt

Vándorfi László a színház igazgatójának régi álma volt, hogy színpadra vigye kedvenc regényét. Hónapok óta próbálnak, hogy mi lett az eredménye, az kiderül szombaton este hétkor a Séd Filmszínházban a Monte Christo grófjának ősmbemutatóján.
 
 
 
 
 

Húsz év története - három óra alatt

Vándorfi László a színház igazgatójának régi álma volt, hogy színpadra vigye kedvenc regényét. Hónapok óta próbálnak, hogy mi lett az eredménye, az kiderül szombaton este hétkor a Séd Filmszínházban a Monte Christo grófjának ősmbemutatóján.

Alexandre Dumas, Monte Cristo grófja című művét Vándorfi László írta színpadra, a három órás játékot a zene teszi színesebbé. – A két rész között 20 év telik el, ami nagy feladat a színészeknek. A történet 1815 körül játszódik 1839-40ig - mondta. - A próbák hónapok óta zajlanak, a színészeknek ének- és táncórákat is kellett venniük, volt akinek pedig vívóleckére is szüksége volt a hiteles játék érdekében – fogalmazott, majd kiemelte, hogy a darabot nem modernizálta, ahogy az nagy divat lett sok színházban.

- Zenét nem írattunk külön a darabhoz, megpróbáltunk olyan zenéket beemelni a darabba, amelyek hűen tükrözik az akkori kor hangulatát. Gazdag Tibor, aki három szerepben is látható lesz, elmondta, hogy 18 éve említette Vándorfi László, hogy színpadra kéne vinni Monte Cristo történetét - eddig váratott magára a megvalósítás. A próbákon gyakran úgy érzi, akciófilmben van, de sokrétűsége miatt nem tudja, milyen műfajba sorolná a darabot.

Az erős fogalmazás, a romantika, a hatásos képi láttatás, a szélsőséges érzelmek és jellemek, a kiélezett szituációk teatralitása szinte vonzza a színpadi megjelenítést, Alexandre Dumas műve éppen ilyen. A romantika stíluseszközei mögött általános emberi helyzetek, konfliktusok fogalmazódnak meg. Edmond Dantès kálváriája remek lehetőség az akkori kor bemutatására. Edmond Dantès a kor eszmei és politikai nézetrendszerén kívül áll. A történet elején ifjúi naivitása, szerelmének fontossága miatt, majd elárulják, a súlyos börtönévek után visszatér és igazságosztó szerepet kap, ami miatt szintén kívül áll. Nem foglal állást, csak beteljesíti a felismert törvényszerűségeket, felgyorsítja a folyamatokat. Ez a gyorsulás azonban emberi tragédiák sokaságát okozza, a bosszú beteljesítése magával rántja az ártatlanokat is...

 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.