MSZP: a vonalbezárásokkal "egy stadionnyi pénzt sem lehet megspórolni"

Az új vasúti menetrend visszavonását és a felelős államtitkár lemondását követelte vasárnapi, budapesti sajtótájékoztatóján Lukács Zoltán, az MSZP frakcióvezető-helyettese. Az új menetrend szerint országszerte 410 vasúti járatot törölnek.
 
 

MSZP: a vonalbezárásokkal "egy stadionnyi pénzt sem lehet megspórolni"

Az új vasúti menetrend visszavonását és a felelős államtitkár lemondását követelte vasárnapi, budapesti sajtótájékoztatóján Lukács Zoltán, az MSZP frakcióvezető-helyettese. Az új menetrend szerint országszerte 410 vasúti járatot törölnek.
 
 
 
 
 

MSZP: a vonalbezárásokkal "egy stadionnyi pénzt sem lehet megspórolni"

Az új vasúti menetrend visszavonását és a felelős államtitkár lemondását követelte vasárnapi, budapesti sajtótájékoztatóján Lukács Zoltán, az MSZP frakcióvezető-helyettese. Az új menetrend szerint országszerte 410 vasúti járatot törölnek.

"Az új menetrend a magyar vasúti közlekedés legnagyobb leépítése az újkori demokráciák történetében" - fogalmazott az ellenzéki politikus az MTI szerint. Lukács Zoltán úgy véli, ez még csak az első lépés, hiszen az első Orbán-kormány idején 1 000 kilométernyi vasúti pálya bezárását tervezték, ám azt akkor visszavonták.

A szocialista képviselő szerint Völner Pálnak, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastrukturális területért felelős államtitkárának távoznia kell, ezt a menetrendet pedig nem lehet életbe léptetni, vissza kell vonni. Lukács Zoltán hozzátette: egyeztetésekre van szükség az érintett települések képviselőivel, a szakszervezetekkel, szakmai szervezetekkel, és csak ezután lehet hozzányúlni a menetrendhez.

Az ellenzéki politikus emlékeztetett rá, hogy sokak számára nem csak a mellék-, hanem a fővonalakon is lehetetlenné válik a közlekedés. Lesznek kistelepülések, ahol csak néhány vonatpár fog közlekedni, így akik ügyet intéznek, csak este tudnak hazatérni - tette hozzá.

Lukács Zoltán szerint a járatritkítás körülbelül 10 százalékos létszámleépítést is jelent a MÁV-nál, bár ezt a kormányzat tagadja. A szocialista politikus arra is felhívta a figyelmet, hogy Völner Pál ellenzéki politikusként még gyászszalagot tűzött a mozdonyokra, miközben az előző kormány idején összesen 120 kilométernyi, indokolt pályabezárásról volt szó. Az akkor bezárt mellékvonalak alig egyharmadát állította vissza a jelenlegi kormány - tette hozzá az MSZP frakcióvezető-helyettese.

Az ellenzéki politikus számításai szerint a vonalbezárásokkal "egy stadionnyi pénzt sem lehet megspórolni", miközben például a gyerekek nem tudnak időben eljutni az iskolába.

 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.