Ellenzéki kampány: lehetetlen küldetés

Egyszerre várható durva és visszafogott kampány - mindez eddig a Fidesz tervei és szándékai szerint alakul.
 
 

Ellenzéki kampány: lehetetlen küldetés

Egyszerre várható durva és visszafogott kampány - mindez eddig a Fidesz tervei és szándékai szerint alakul.
 
 
 
 
 

Ellenzéki kampány: lehetetlen küldetés

Egyszerre várható durva és visszafogott kampány - mindez eddig a Fidesz tervei és szándékai szerint alakul.

A kormánypárt nagyot spórol azzal, hogy a gyűlölködést kiszervezi a békemeneteseknek, a pozitív üzeneteket pedig a kormány szórja közpénzből.

A napokban jelentek meg az utcákon a Fidesz jelölt-bemutató plakátjai - pedig egészen hivatalosan még el sem kezdődött a kampány, hiszen az új törvény értelmében az a választások időpontjáig tartó ötven napos periódus csupán. Az is feltűnő, hogy a párt tradicionálisan használt vizuális elemei mellett a kormányzati PR-kampányokból már megismert logó és a "Magyarország jobban teljesít" szlogen is látható. A tavaly ősszel folytatott állami kampányra - tervezéssel és hirdetési felületek vásárlásával együtt - 800 millió adóforintot költött a kabinet, majd egy lovagias gesztussal átadta a kampány-elemeket ingyen és bérmentve a Fidesznek.

A kormánypárt amúgy sem tervezi, hogy különösebben kiköltekezik idén tavasszal. A Civil Összefogás Fórum - ismeretlen forrásból - már komoly gyűlöletkampányba kezdett az ellenzék lejáratása érdekében. Mint a békemenetelők jelezték: hamarosan minden háztartásba eljuttatják azt a színes kiadványukat, amely a Gyurcsány-kormány tevékenységét mutatja majd be - vélhetően nem pozitív színben feltüntetve az "elmúltnyolcévet".

A pozitív üzenetekkel sem kell sokat bajlódnia a kétharmadnak. A tavalyi, majdnem egymilliárdos kampány után idén sem maradunk állami mondanivaló nélkül, amelynek lényege: most a legjobb. Korábban megírtuk: kizárólag az állam és az önkormányzatok használhatják a kampány során a közutak melletti oszlopokat hirdetési eszközként - ők azonban akkor is, ha a Fideszével összetéveszthető vizuális elemeket aggatnak a póznákra.

Nagy kérdés, hogy a Simicska Lajos tulajdonában lévő Mahír egyáltalán értékesít-e majd köztéri felületet az ellenzék számára, avagy azokat a következő hónapokra a CÖF, a Fidesz és a kormány már lefoglalta. Máshol nem igazán találkozhatunk majd politikai hirdetésekkel, mivel a kereskedelmi tévék bejelentették: ingyen nem akarják a pártok rendelkezésére bocsátani értékes reklámidejüket. Így tehát csak a közmédiumokban láthatjuk majd - meglehetősen szűk idősávban - a politikai reklámfilmeket.

Az összes közszolgálati csatorna (akad belőlük csak tévéből öt) együttesen 600 percnyi ilyen műsort sugározhat, amelyen minden, országos listát állító szervezet azonos mértékben osztozhat. (Az országos listához csupán 25 egyéni választókörzetben kell képviselő-jelöltet állítani, ezért valószínűleg rengeteg pszeudopárt képes lehet erre, ami az ellenzék idejét és esélyeit csökkenti.)

A baloldali ellenzék vezetői a Stop.hu információja szerint korábban többször hangsúlyozták: anyagi erőforrásaik és lehetőségeik korlátozott volta miatt a "door-to-door" kampányt kell alkalmazniuk, vagyis aktivistáikkal ajtótól ajtóig menve aktivizálják szavazóikat. Másra valóban nem is lesz lehetőségük, hisz a kormánypártok mindenhonnan igyekeznek őket adminisztratív eszközökkel kiszorítani.

 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.