Bojkottálnák a portfólióírást a tanárok

A portfóliót magát fontos eszköznek tartják a pedagógusértékelésben, de a jelenlegi rendszer szerintük átgondolatlan.
 
 

Bojkottálnák a portfólióírást a tanárok

A portfóliót magát fontos eszköznek tartják a pedagógusértékelésben, de a jelenlegi rendszer szerintük átgondolatlan.
 
 
 
 
 

Bojkottálnák a portfólióírást a tanárok

A portfóliót magát fontos eszköznek tartják a pedagógusértékelésben, de a jelenlegi rendszer szerintük átgondolatlan.

"Tiltakozunk a pedagógus minősítések jelenleg kiépülő rendszere ellen! Alulírottak tiltakozásunk jeléül nem töltjük fel a pedagógus II. fokozatba lépés feltételéül szabott portfólióinkat. Úgy véljük, hogy a pedagógus I-ben való maradásunk a jelenlegi minősítési rendszer szégyene, olyan rendszeré, amelyet nem kívánunk portfólióinkkal legitimálni. A pedagógusok minősítésének jelen formájaként a portfóliót átgondolatlannak, előkészítetlennek és megalázónak tartjuk" – írják felhívásukban azok a tanárok, akik bojkottra szólítják fel a pedagógusokat. A portfóliót magát fontos eszköznek tartják a pedagógusértékelésben, de a jelenlegi rendszer szerintük átgondolatlan. A felhívás a Hívatlanul csoportban jelent meg, a szerzők a kéziratot az Indexnek is eljuttatták.

A főbb problémáik:

- visszamenőlegesen minősítettek vissza tapasztalt, akár több évtizede tanító pedagógusokat (mindenki pedagógus I. kategóriából indul),

- ez különösen méltánytalan a nyugdíjhoz közelítő tanároknak, akik közül lehet, hogy sokan hivatalosan sosem lesznek mestertanárok: „Szolidárisak vagyunk mindazokkal, akiknek magasan képzett pedagógusként vagy a nyugdíj előtti éveikben kell kuncsorogniuk azért, hogy visszakapják azt az anyagi és erkölcsi elismerést, megbecsülést, amit egy élet munkájával értek el″,

- nem értenek egyet azzal, hogy önkéntesen lehet jelentkezni a minősítők közé és a „gyorstalpaló szakértő-képzésen szerzett pozíciókkal″: a minősítéseket szerintük főiskolák, egyetemek végezhetnék.

Azt szeretnék elérni, hogy:

- a régi besorolás szerinti magasabb kategóriák a Pedagógus II-ről induljanak (ez például a szakvizsgás, PhD-s tanárokra vonatkozna),

- a minősítő értékelést felmenő rendszerben vezessék be,

- a pályájuk utolsó harmadában levő tanárokat ne érintse az értékelés.

Hogy mi az a portfólió?

”Gigantikus munka kezdődik az oktatás területén tavasszal, és nagy kérdés, hogy ezt hogy fogja bírni az amúgy is leterhelt államigazgatás. Huszonötezer tanár fog 70-100 oldalas portfóliót összeállítani a munkájáról, hogy megkapja a magasabb minősítést a magasabb fizetéshez. A beadott anyagokat 5 ezer szakértő fogja átnézni, az egész 10 milliárd forintba kerül."

 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.