Felcsút után itt egy újabb magyar csoda

Patonai Péter tudhat valamit: amint bevásárolta magát az I.M.G. nevű médiaügynökségbe, attól kezdve nyereségük egy év alatt a 17-szeresére nőtt.
 
 

Felcsút után itt egy újabb magyar csoda

Patonai Péter tudhat valamit: amint bevásárolta magát az I.M.G. nevű médiaügynökségbe, attól kezdve nyereségük egy év alatt a 17-szeresére nőtt.
 
 
 
 
 

Felcsút után itt egy újabb magyar csoda

Patonai Péter tudhat valamit: amint bevásárolta magát az I.M.G. nevű médiaügynökségbe, attól kezdve nyereségük egy év alatt a 17-szeresére nőtt.

Patonai Péter, Simicska Lajos és Németh Lászlóné korábbi főnöke tudhat valamit: amint bevásárolta magát az I.M.G. nevű médiaügynökségbe, a cég szárnyalni kezdett. Sorra nyerték az állami tendereket, nyereségük egy év alatt a 17-szeresére nőtt, a tulajdonosok pedig több százmillió forintos osztaléknak örülhettek. Felcsút után íme egy újabb magyar sikertörténet.

Bizonyára sokan álmodoztak már egy olyan befektetésről, amely néhány éven belül több százmillió forintot hoz a konyhára. A Fidesz-vezérkarral évtizedek óta jó kapcsolatot ápoló Patonai Péternek 2010-ben egy ilyen üzletet sikerült megkötnie.

Patonai nevével korábban az első Orbán-kormány idején találkozhattunk, ekkor volt ő a Magyar Fejlesztési Bank vezérigazgatója. Ebben az időszakban dolgozott a banknál Simicska Lajos Közgép-vezér és Németh Lászlóné fejlesztési miniszter is.

Az egykori vezérigazgató 2010-ben döntött úgy, hogy bevásárolja magát a 2002-ben alapított I.M.G. Inter Media Group Kft.-be, amely egészen addig egy kis médiaügynökség volt, évi 20-25 millió forintos nyereséggel. Kivételt ez alól egyedül a 2004-es év jelentett, ekkor a cég adózott eredménye ugyanis 93 millió forintra emelkedett. Ebből osztalékot is fizettek: összesen 43,3 millió forintot kaptak az akkori tulajdonosok, köztük egy offshore cég.

Ezután viszont a cég a Hír24.hu információja szerint nem tudott kiemelkedő teljesítményt produkálni, nyereségük nemhogy a 100 milliót nem tudta megközelíteni, a harmincat sem. Egészen addig, amíg Patonai Péter 2010-ben be nem szállt a cégbe.

Az I.M.G. ebben az időszakban nyerte meg első milliárdos állami megbízását, feladatuk a Magyar Turizmus Zrt. hirdetéseinek elhelyezése volt. Innentől pedig nem volt megállás, és sorra nyerték az igen magas összegű állami tendereket. Hogy csak néhányat említsünk:

Keretszerződés a Miniszterelnökségtől: 630 millió forint Nemzeti Fejlesztési Ügynökség: 1 milliárd forint,

Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap: 1,5 milliárd forint,

Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság: 1,9 milliárd forint.(Forrás: hvg.hu)

A cég eredménye Patonai érkezése után meredek emelkedésbe kezdett, az árbevétel például a 2010-es 1,5 milliárd forintról előbb 4 milliárdra, majd 5,4 milliárd forintra nőtt.

 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.