Minden eddigi becslésnél többe került az augusztus 20-i ünnepség
„Az állami turisztikai csúcsszerv által elküldött összesítőből kiderül, hogy közel 12 milliárd adófizetői forint ment el többek között fényshow-ra, tisztavatóra, díszünnepségekre, tűzijátékra, médiakampányra, és „márkaazonosítóval ellátott ruházatra”. A szerződött partnerek nevét azonban nem árulták el.”
Ebből a 11,8 milliárdból
közel 3,2 milliárd forintot tett ki az állami tűzijáték és a tűzijátékhoz, valamint az állami rendezvényekhez kapcsolódó rendezvénybiztosítás,
527 millió az állami díszünnepség,
4,9 milliárd forint az összes rendezvény,
bő 1,8 milliárd a média (médiatervezés, hirdetési felületek vásárlása, tv-s, rádiós, online média megjelenések, stb
és 1,3 milliárd forint az egységes arculati megjelenés költségei.
Úgy 3 és fél hónapot kellett várni csupán az állami szerv válaszára. Kétszer hosszabbították meg 45 nappal a válaszadás idejét, mondván, nekik kiemelt feladataik vannak a koronavírus-járvány után vagy közben a gazdaság újraindítása érdekében.
Guruló turulmadarat, aranyozott Szent István szobrot, tűzijátékot és légiparádét is magában foglalt az idei ünnepségsorozat.
Forrás: 24.hu