Újabb ötmilliárdot kapott Áder kockázati tőkealapja

Áder János kockázati tőkealapja az eddigi 5 milliárdon túl további 5 milliárd forinthoz jutott. Az uniós KEHOP része lesz a Dunakeszi és Tura települések szennyvíztisztító telepeinek fejlesztése - döntött a kormány.
 
 

Újabb ötmilliárdot kapott Áder kockázati tőkealapja

Áder János kockázati tőkealapja az eddigi 5 milliárdon túl további 5 milliárd forinthoz jutott. Az uniós KEHOP része lesz a Dunakeszi és Tura települések szennyvíztisztító telepeinek fejlesztése - döntött a kormány.
 
 
 
 
 

Újabb ötmilliárdot kapott Áder kockázati tőkealapja

Áder János kockázati tőkealapja az eddigi 5 milliárdon túl további 5 milliárd forinthoz jutott. Az uniós KEHOP része lesz a Dunakeszi és Tura települések szennyvíztisztító telepeinek fejlesztése - döntött a kormány.

A Magyar Közlönyben megjelent határozatok közül az első a Dunakeszi és Tura települések szennyvíztisztító telepeinek fejlesztését teszi be - a mostani uniós programozási időszakban - a Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Programba (KEHOP) 19 milliárd 690 millió forinttal. Ebből Dunakeszi részesedése 12 milliárd 670 millió, míg Turáé 6 milliárd 30 millió forint. Az előkészítésre 990 millió forint fordítható. Ez a projekt a KEHOP-on belül elsőbbséget élvez.

A leégett szentesi sportcsarnok funkcióinak átmeneti biztosítására szolgáló létesítmény telepítésére és üzemeltetésére 77,8 millió forintot hagyott jóvá a kormány.

Áder János Kék Bolygó Klímavédelmi Kockázati Tőkealapja 2020. májusában 5 milliárd forint költségvetési támogatásban részesült. A Kék Bolygó Klímavédelmi Befektetési Zrt. így 2020-ban és 2021-ben is 2,5-2,5 milliárd forinthoz jutott. A kormány most 2022-re további 5 milliárd forint támogatást hagyott jóvá, a teljes támogatás így 10 milliárd forint lett.

Módosult a 2014-2020 közötti programozási időszak két projektjének a finanszírozása is. Az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programban (IKOP) szerepelt az M7-es autópálya és a 710-es számú főút csomópontjának a kialakítása, a 710-es számú főúti bekötéssel. Itt a támogatás intenzitása (az uniós támogatás aránya) 93 százalékról 100 százalékra emelkedik, ami plusz 583 millió forint uniós támogatást jelent. A teljes bruttó költség 10 milliárd 561 millió forint.

A másik projekt az M8-as autóút Körmend–Rábafüzes (az országhatár) közötti szakaszának 2×1 sávos előkészítése és építése. Itt a támogatás intenzitása eleve 100 százalék volt. A kormány most 9,6 millió forintnyi IKOP támogatást hazai forrásra váltott. A teljes bruttó költség továbbra is 92,9 milliárd forint.

A Napi.hu tavaly ősszel írt arról, hogy még 2018 tavaszán kezdődtek meg és most fejeződtek be az M8-as autóút osztrák határig tartó, 2x1 sávos, közel 29 kilométeres szakaszának munkálatai, így már majdnem a határig gyorsforgalmin lehet menni. A 62 milliárdos beruházás uniós forrásból valósult meg, a Duna Aszfalt és a Mészáros és Mészáros Kft. kivitelezésében.

Forrás: napi.hu
 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.