Változások várhatók a város parkolásában, valamint a tömegközlekedésben

Veszprém Megyei Jogú Város vezetése, a város lakosságát érintő kérdésekben készített előterjesztést a döntésre jogosult Közgyűlés elé, ami érinteni fogja a városban történő fizető parkolást, és a V-Busz menetjegyeinek árát.
 
 

Változások várhatók a város parkolásában, valamint a tömegközlekedésben

Veszprém Megyei Jogú Város vezetése, a város lakosságát érintő kérdésekben készített előterjesztést a döntésre jogosult Közgyűlés elé, ami érinteni fogja a városban történő fizető parkolást, és a V-Busz menetjegyeinek árát.
 
 
 
 
 

Változások várhatók a város parkolásában, valamint a tömegközlekedésben

Veszprém Megyei Jogú Város vezetése, a város lakosságát érintő kérdésekben készített előterjesztést a döntésre jogosult Közgyűlés elé, ami érinteni fogja a városban történő fizető parkolást, és a V-Busz menetjegyeinek árát.

A tájékoztatón Hegedüs Barbara alpolgármester kiemelte, hogy a város közlekedésének problémái napjainkra nagyon előtérbe kerültek, mivel a megnövekedett gépjármű forgalom nagy terhet ró a város infrastruktúrájára. Veszprém úthálózata, parkoló kapacitása ezt nehezen tudja lekövetni, mivel a további bővítések komoly költségeket igényelnek, illetve fizikai korlátokba ütköznek.

Elmondta, két parkolóház építése van folyamatban, és megtörtént a parkolóhelyek bővítése a Kádár utcában. E mellett hamarosan kiépül a város „parkolás irányítási rendszere is”, amely a kereslet és a kínálat hatékonyabb egymásra találásában tudja segíteni a parkolási rendszer optimális működését.

Az alpolgármester szerint a parkolási zónák kiterjesztését az is indokolja, hogy a családi házas övezetekben napjainkra nagyon zavaróvá vált a megnövekedett forgalom. Ezen a helyzeten a pandémia miatt nem akartak változtatni, de mára elengedhetetlenül szükségessé vált a változtatások közgyűlés általi elfogadtatása és bevezetése.

Polgári István, a V-Busz vezérigazgatója elmondta, hogy a jelenlegi utas forgalom, az eladott jegyek és bérletek vonatkozásában még nem érte el a 2019-es szintet. A társaság megörökölte az előző vállalkozás által kialakított menetjegyár színvonalat, ami a megnövekedett üzemanyagköltségek miatt napjainkban már nem tarthatók.

Egyszerűsítették a jegyek, bérletek megvásárlását azzal, hogy online rendszerben 0-24 óráig lehet a menetjegyekhez hozzájutni. A diák és a nyugdíjas bérlet havi ezer, a teljes árú bérlet havi kétezer forinttal fog megnövekedni.

Temesvári Balázs vezérigazgató elmondta, hogy a város elkötelezett a fenntartható közlekedésfejlesztés megvalósításában. A felszíni parkolók bővítése mellett épül a parkolóház az egyetemen, és a volt gyerekkórháznál, valamint készül a terve a vérellátó parkolóban kialakításra kerülő parkolóháznak.

A belvárosban növelik a piros zónás területet, ugyanakkor jelentősen kibővül a sárga zónába tartozó utcák száma is. A piros zónában a szombati napokon 07-12 óra között fizetni kell a parkolásért és megszűnik a zöld rendszámú elektromos gépjárművek ingyenes parkolási lehetősége. A sárga zónában élőknek megmaradnak az első kocsira adott kedvezmények, de ösztönözni szeretnének a lakókat arra, hogy a gépjárműveket ne a közterületeken, hanem az udvaraikban tárolják. Arra oda kell figyelni, hogy más városokhoz hasonlóan a sárga zónában nem mindenütt lesznek megtalálhatóak a jegyautomaták.

Több változás lép életbe azt követően, ha a közgyűlés elfogadja a javaslataikat, ezek részletesen meg fognak jelenni a híradásokban, és megtalálhatóak lesznek a VKSZ Zrt honlapján is.

Egy újságírói kérdésre, hogy van-e terv Veszprémben P+R parkoló kialakítására: Nincs rá igény, illetve megfelelő helyszín hiányában nem tervezik - volt a válasz.

 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.