Kinek a pénzéből plakátozták tele a várost cirkuszoló ellenzékiekkel?

Nem árulja el a Fidelitas, hogy miből finanszírozzák az ellenzéki jelölteket bohócozó „Budapest nem cirkusz” kampányt.
 
 

Kinek a pénzéből plakátozták tele a várost cirkuszoló ellenzékiekkel?

Nem árulja el a Fidelitas, hogy miből finanszírozzák az ellenzéki jelölteket bohócozó „Budapest nem cirkusz” kampányt.
 
 
 
 
 

Kinek a pénzéből plakátozták tele a várost cirkuszoló ellenzékiekkel?

Nem árulja el a Fidelitas, hogy miből finanszírozzák az ellenzéki jelölteket bohócozó „Budapest nem cirkusz” kampányt.

A szervezet mindössze annyit közölt, hogy „a Fidelitas erőforrásainak jelentős részét fordítja erre a kampányra, mert fontos, hogy a budapestiek ne válasszanak alkalmatlan embert főpolgármesternek. Konkrét összeget egyelőre nem tudunk közölni, a törvényeknek megfelelően minden benne lesz a Fidelitas éves pénzügyi beszámolójában.”

Ezekből tudni, hogy a Fidesz hagyományosan évi 20 millió forinttal támogatja az ifjúsági szervezetet, ami legutóbb 2017 tavaszán indított plakátkampányt. A Fidelitas a Jobbik plakátkampányára („Ti dolgoztok, ők lopnak!”) Soros Györggyel és Simicska Lajossal válaszolt: az ellen plakátokon a két milliárdos bábozott Vona Gáborral és Botka Lászlóval, a két (akkori) legnagyobb ellenzéki párt akkori elnökeivel.

Saját bevallásuk szerint akkor 2000 óriásplakát-helyet béreltek, aminek költsége Böröcz László elnök szerint „nagyságrendileg” 100 millió forint volt.

Az ATV Start című műsorában akkor azt is elárulta, hogy a pénzt Fidesztől kapják.

A 100 millió kevés lehetett: 2017-ben 260 millióval támogatta meg a Fidesz a Fidelitast, derült ki az éves beszámolókból. Érdekes: a rá következő évben, hiába volt országgyűlési választás, ismét csak a szokásos húszmillió érkezett a Fidesztől.

Arra a kérdésre, hogy a mostani kampányt is a Fidesz fizeti-e, egyik szervezet sem válaszolt.

A Fidesz egyik jellemző taktikája 2010 óta, hogy bizonyos politikai üzeneteket a kampányban sem saját nevén futtat, hanem mindenféle szatelit szervezeteinek (CÖF, Fidelitas) adja ki a feladatot.

Ez történt a Bajnai-Gyurcsány-bohócos, a Vona-Botka- milliárdos bábozós, és most a Karácsony-Puzsér-Berki- cirkuszos kampányban is. A taktika előnye az, hogy nem magának a Fidesznek és Orbán Viktornak kell ilyenkor nyílt konfliktust vállalnia az ellenfelekkel, hanem csak a kampányoló szervezeteknek, így a kormánypártot és főleg Orbánt „a kampány fölött” tarthatják, távol a kicsinyes vádaskodásoktól, sértegetésektől, anyázásoktól.

Mivel az önkormányzati kampányra a jelöltek nem kapnak költségvetési támogatást, beszámolási kötelezettség sincs az elköltött összegről. A 2017-es plakátozásról megkérdeztük az Állami Számvevőszéket: kampányköltésnek minősül-e, ha egy költségvetési támogatásban részesülő párttól kapott támogatást politikai célokra használja egy szervezet?

Válaszul annyit közölt a volt Fidesz-politikus által vezetett szervezet, hogy már lezárták „a Fidesz‒Magyar Polgári Szövetség 2016-2017. évekre kiterjedő ellenőrzését”.

A nyilvános jelentés szerint mindent rendben találtak, „a párt gazdálkodására vonatkozó számviteli keretek kialakítása és a belső szabályozások megalkotása során érvényesültek a jogszabályi előírások, ami támogatta a közpénzekkel való átlátható és ellenőrizhető gazdálkodást”. Forrás 444.hu

 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.