Innováció és hagyomány a Kabócában

Új szintre léphet a Kabóca Bábszínház által 1995-ben meghirdetésre került Mesefesztivál azzal, hogy kiszélesítik a programokat és a gyerek közönség mellett, a szélesebb közvéleményt figyelmét is igyekeznek ráirányítani a mesék és a bábszínház gondolatformáló szerepére.
 
 

Innováció és hagyomány a Kabócában

Új szintre léphet a Kabóca Bábszínház által 1995-ben meghirdetésre került Mesefesztivál azzal, hogy kiszélesítik a programokat és a gyerek közönség mellett, a szélesebb közvéleményt figyelmét is igyekeznek ráirányítani a mesék és a bábszínház gondolatformáló szerepére.
 
 
 
 
 

Innováció és hagyomány a Kabócában

Új szintre léphet a Kabóca Bábszínház által 1995-ben meghirdetésre került Mesefesztivál azzal, hogy kiszélesítik a programokat és a gyerek közönség mellett, a szélesebb közvéleményt figyelmét is igyekeznek ráirányítani a mesék és a bábszínház gondolatformáló szerepére.

A Mesefesztivál új szerepkörbe helyezését indokolja az, hogy napjaink szomorú történései a felnőtt társadalom figyelmét jelentős mértékben lekötik, az emberek inkább önmagukkal foglalkoznak és elhanyagolják a gyerekek élet szemléletének a formálását. Pedig tisztában vagyunk azzal, hogy a gyerekek gondolatvilága még hihetetlenül tiszta és nagyon befogadó kész, ezért nem mindegy, hogy milyen hatások érik és milyen értékeket adunk át a gyerekeinknek- mondta bevezetőjében Szőke Kavinszki András, a Kabóca Bábszínház igazgatója.

Az idei évben átértékelték a fesztivál szükségességét. Jól jött, hogy az előadói programok bővítéséhez segítségként jelentkezett a Pannon Egyetem tudásközpontja, valamint a bővítést elősegítő finanszírozáshoz a Veszprém-Balaton 2023 EKF pályázata. A szintet lépéshez megcélozták a széles közönséget, a pedagógusokat, akik az elképzeléseket tevőlegesen is megvalósíthatják, valamint a szakma képviselőit, akik a megfogalmazott célok teljesüléséről adhatnak visszajelzést.

A gyerekeknek szóló előadások mellett lesznek szakmai előadások, beszélgetések, felnőtteknek is szóló bemutatók. A téma minden esetben a mese lesz, ami a kezdetekben nem is a gyerekeknek szólt. A szakmai műhelymunkának az egyetem ad majd otthont. A terület kutatóinak bevonásával azt szeretnének elérni, hogy szorosabb kapcsolat alakuljon ki a színház és a pedagógus társadalom között.

Varga Richárd, az EKF program kulturális menedzsere elmondta, hogy az EKF színházi koncepciójában fontos helyen szerepel a bábszínház, mint kultúra terjesztésének lényegi eleme. Be kell mutatni azt, hogy ezt a terep alkalmas arra, hogy a kamasz fiataloknak és a felnőtteknek is üzenetet közvetítsen. Fel kell hagyni azzal a szemléletet, hogy a bábszínház csak a kisgyerekeknek tud értékeket adni.

Dr. Kovács Gábor, a Pannon Egyetem MFTK docense azt szeretné, ha a mesét minél több irányból tudnának bemutatni. Ehhez viszont az kell, hogy a mese eredetét, történelmi kialakulását ismerjük meg és ezt az előadóik a fesztivál során szeretnének közkincsé tenni. A mese a kialakulásakor elsődlegesen a felnőttekhez szólt, kis közösségekben munka közben hangzottak el a történetek, amelynek a gyerekek is részesei voltak. Ez később megváltozott és lett a gyerekek sajátja, ami napjainkra már több más vonatkozásban is eltér a kezdetektől. A fesztivál szakmai megbeszélésein fontos lenne a mese mai helyének, szerepének a tisztázása.

 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.