Az elmúlt egy évben 6,3 millió forint veszteséget produkált a felcsúti kisvasút

Az elmúlt egy évben 6,3 millió forintos veszteséget termelt a 600 millió forintos EU-támogatásból épült kisvasút, ami a felcsúti stadion és az alcsúti arborétum között közlekedik. Ezzel 2016-os indulása óta összesen már 23,3 millió forint mínuszt hozott össze.
 
 

Az elmúlt egy évben 6,3 millió forint veszteséget produkált a felcsúti kisvasút

Az elmúlt egy évben 6,3 millió forintos veszteséget termelt a 600 millió forintos EU-támogatásból épült kisvasút, ami a felcsúti stadion és az alcsúti arborétum között közlekedik. Ezzel 2016-os indulása óta összesen már 23,3 millió forint mínuszt hozott össze.
 
 
 
 
 

Az elmúlt egy évben 6,3 millió forint veszteséget produkált a felcsúti kisvasút

Az elmúlt egy évben 6,3 millió forintos veszteséget termelt a 600 millió forintos EU-támogatásból épült kisvasút, ami a felcsúti stadion és az alcsúti arborétum között közlekedik. Ezzel 2016-os indulása óta összesen már 23,3 millió forint mínuszt hozott össze.

2015-ben az Átlátszó elsőként írta meg, hogy az Orbán-kormány 600 millió forint európai uniós támogatást ad a felcsúti kisvasútra, amely aztán 2016. április 30-án indult első útjára a felcsúti stadion és az alcsútdobozi arborétum között. 2017-ben kipereltük az uniós pályázatot az NGM-től, és több cikkben foglalkoztunk a gazdálkodási és utasforgalmi adatokkal.

2017-ben, 2018-ban és 2019-ben is közadatigénylésben kértük ki a hivatalos nevén Vál-völgyi kisvasutat üzemeltető Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítványtól (FUNA) a kisvonattal kapcsolatos bevételek és kiadások listáját, valamint a jegyeladások számát.

Idén ismét megkérdeztük a friss számokat, és a FUNA válasza szerint 2019. július 1. és 2020. augusztus 30. között a jegyértékesítésből 12,9 millió forint bevételük származott, viszont a kisvasút üzemeltetése 19,2 millió forintba került. Vagyis 6,3 millió forint veszteséget produkált.

Az adatokhoz – mint eddig minden alkalommal – az alapítvány azt a kiegészítést fűzte, hogy általánosságban megállapítható, hogy a kisvasúti személyszállítás nem tartozik a legnyereségesebb ágazatokhoz”.

A felcsúti egész biztosan nem: az elmúlt évek gazdálkodási adatait összesítve az jön ki, hogy az Orbán Viktor szülőfalujában zakatoló hobbivonat 2016. április 30-i indulása óta 2020. augusztus végéig 23,3 millió forint veszteséget termelt.

Idén hozzátette a FUNA azt is, hogy a járvány miatt egy időre teljesen leállt a vonatok közlekedése. És valóban: az elmúlt évekhez hasonlóan idén is rákérdeztünk, hogy naponta hány jegyet adtak el, és naponta hány vonat közlekedett, a kapott adatokból pedig az látszik, hogy március 9. és május 29. között nem közlekedett a kisvasút.

A FUNA által küldött táblázat szerint 2019. július 1. és 2020. augusztus 31. között

• összesen 21.920 jegyet adtak el

• a legtöbb, 1110 db jegy 2019. december 7-én fogyott

• két alkalommal 5-re, a többi napon 0-ra végződik az eladott jegyek száma (ahogy szinte minden évben)

• összesen 2615 vonat közlekedett

• kivételesen csak egy napon, 2019. szeptember 30-án járt utasok nélkül a kisvasút

Forrás: Erdélyi Katalin atlatszo.hu
 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.