Hasznos tanácsok a fogyasztóknak

Új tájékoztató füzeteket adott ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal, amelyekben a villany, gáz, víz-szolgáltatásokkal kapcsolatos tudnivalókra irányítják rá a fogyasztók figyelmét.
 
 

Hasznos tanácsok a fogyasztóknak

Új tájékoztató füzeteket adott ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal, amelyekben a villany, gáz, víz-szolgáltatásokkal kapcsolatos tudnivalókra irányítják rá a fogyasztók figyelmét.
 
 
 
 
 

Hasznos tanácsok a fogyasztóknak

Új tájékoztató füzeteket adott ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal, amelyekben a villany, gáz, víz-szolgáltatásokkal kapcsolatos tudnivalókra irányítják rá a fogyasztók figyelmét.

A tájékoztató füzeteket a szolgáltató részéről Scherer Zsolt sajtófőnök és dr. Nemeshegyi Benjámin szakmai tanácsadó mutatták be, és a Veszprém Megyei Kormányhivatalt dr. Vajda Viktória főigazgató képviselte.

Az 7-es számú fogyasztóvédelmi füzet segít megismerni a tartozás miatti ki- és visszakapcsolás alapvető szabályait, valamint információt nyújt a szolgáltatások egyéb lehetőségeiről. A 8-as számú kiadvány pedig azok számára foglalja össze a legfontosabb, közművekkel kapcsolatos tudnivalókat, akik társasházakban, lakásszövetkezeti lakásokban élnek.

Vajda Viktória főigazgató az örömét fejezte ki annak, hogy ez a két tájékoztató füzet elkészült és a jövőben a kormányablakoknál az állampolgárok rendelkezésére állhat. Hangsúlyozta, hogy a kormányhivatal hatáskörébe napjainkban nagyon sok fogyasztóvédelmi feladat tartozik.

A kormányhivatalnál fontosnak tartják az állampolgári tudat fejlesztését a fogyasztóvédelem terén is. Az állampolgárok amennyiben tisztában vannak a fogyasztói jogaikkal, több problémát is megelőzhetnek, illetve közvetlenül érvényesíthetik a jogos vásárlói igényeiket. A most kiadásra került két füzet az állampolgárok tudatos fogyasztóvá válást segíthetik elő.

Nemeshegyi Benjámin arra hívta fel a figyelmet, hogy a kiadvánnyal a legrosszabbat, a szolgáltatás ideiglenes, vagy végleges kikapcsolását szeretnének megelőzni. Több olyan lehetősége is van a fogyasztónak, amit egy nehéz anyagi helyzet esetén választhat és ezeket az alternatívákat szeretnének széles körben megismertetni.

A legrosszabb taktika az, ha nem kommunikálunk a szolgáltatóval, nem reagálunk a hivatalos felszólításokra. A költségeket ugyanis nagymértékben megnöveli a ki- és visszakapcsolás díja, ami minden esetben a fogyasztót terheli. A tartós fizetésképtelenség pedig az eredeti szerződés felbontásához vezethet. A két füzet részletesen foglalkozik a fogyasztó és szolgáltató közötti lehetséges problémákkal és azok megoldási lehetőségeivel.

 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.