Hasznos tanácsok a fogyasztóknak
A tájékoztató füzeteket a szolgáltató részéről Scherer Zsolt sajtófőnök és dr. Nemeshegyi Benjámin szakmai tanácsadó mutatták be, és a Veszprém Megyei Kormányhivatalt dr. Vajda Viktória főigazgató képviselte.
Az 7-es számú fogyasztóvédelmi füzet segít megismerni a tartozás miatti ki- és visszakapcsolás alapvető szabályait, valamint információt nyújt a szolgáltatások egyéb lehetőségeiről. A 8-as számú kiadvány pedig azok számára foglalja össze a legfontosabb, közművekkel kapcsolatos tudnivalókat, akik társasházakban, lakásszövetkezeti lakásokban élnek.
Vajda Viktória főigazgató az örömét fejezte ki annak, hogy ez a két tájékoztató füzet elkészült és a jövőben a kormányablakoknál az állampolgárok rendelkezésére állhat. Hangsúlyozta, hogy a kormányhivatal hatáskörébe napjainkban nagyon sok fogyasztóvédelmi feladat tartozik.
A kormányhivatalnál fontosnak tartják az állampolgári tudat fejlesztését a fogyasztóvédelem terén is. Az állampolgárok amennyiben tisztában vannak a fogyasztói jogaikkal, több problémát is megelőzhetnek, illetve közvetlenül érvényesíthetik a jogos vásárlói igényeiket. A most kiadásra került két füzet az állampolgárok tudatos fogyasztóvá válást segíthetik elő.
Nemeshegyi Benjámin arra hívta fel a figyelmet, hogy a kiadvánnyal a legrosszabbat, a szolgáltatás ideiglenes, vagy végleges kikapcsolását szeretnének megelőzni. Több olyan lehetősége is van a fogyasztónak, amit egy nehéz anyagi helyzet esetén választhat és ezeket az alternatívákat szeretnének széles körben megismertetni.
A legrosszabb taktika az, ha nem kommunikálunk a szolgáltatóval, nem reagálunk a hivatalos felszólításokra. A költségeket ugyanis nagymértékben megnöveli a ki- és visszakapcsolás díja, ami minden esetben a fogyasztót terheli. A tartós fizetésképtelenség pedig az eredeti szerződés felbontásához vezethet. A két füzet részletesen foglalkozik a fogyasztó és szolgáltató közötti lehetséges problémákkal és azok megoldási lehetőségeivel.