A kormány nem tudja, megéri-e lemondani a magyar sztrádákról?

Egy bírósági tárgyaláson kiderült, hogy nincs pontos számítás arra vonatkozóan, megéri-e 35 évre koncesszióba adni a magyar autópályákat. Csak becslések készültek.
 
 

A kormány nem tudja, megéri-e lemondani a magyar sztrádákról?

Egy bírósági tárgyaláson kiderült, hogy nincs pontos számítás arra vonatkozóan, megéri-e 35 évre koncesszióba adni a magyar autópályákat. Csak becslések készültek.
 
 
 
 
 

A kormány nem tudja, megéri-e lemondani a magyar sztrádákról?

Egy bírósági tárgyaláson kiderült, hogy nincs pontos számítás arra vonatkozóan, megéri-e 35 évre koncesszióba adni a magyar autópályákat. Csak becslések készültek.

Úgy tűnik, nem volt kellően átgondolt annak a koncessziós eljárásnak a kiírása, amelyen a teljes hazai gyorsforgalmi úthálózatot adná harmincöt évre koncessziós szerződésben magáncégeknek a kormány - írja a szabadaeuropa.hu.

A lap idéz egy bírósági tárgyaláson kormányzati szervhez köthető mondatot, amely szerint "csak olyan előzetes számítások léteznek, amelyek becslésnek tekinthetők". A lap szerint ez arra utal, hogy kormány tehát úgy mondana le harmincöt évre a hazai gyorsforgalmi utak fenntartásáról, hogy nem számolta ki pontosan, megéri-e az adófizetőknek, ha az állam helyett magáncégek üzemeltetik az autópályákat.

A Nemzeti Koncessziós Iroda (NKI) ezzel kapcsolatos felhívása június 14-én jelent meg az uniós közbeszerzési értesítőben. Ennek értelmében a mintegy kétezer kilométer hosszúságú hazai autópályák és autóutak üzemeltetésével és fejlesztésével egy céget vagy vállalatcsoportot bízna meg a kormány harmincöt évre.

Forrás: napi.hu
 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.