Aranybánya Mészáros vasútépítő cége

Az R - KORD Építőipari Kft. szerződésállományának értéke 20,3 milliárd forinttal bővült július óta. A vasúti beruházásokra hatalmas összeget fordít Magyarország, részben uniós forrásból.
 
 

Aranybánya Mészáros vasútépítő cége

Az R - KORD Építőipari Kft. szerződésállományának értéke 20,3 milliárd forinttal bővült július óta. A vasúti beruházásokra hatalmas összeget fordít Magyarország, részben uniós forrásból.
 
 
 
 
 

Aranybánya Mészáros vasútépítő cége

Az R - KORD Építőipari Kft. szerződésállományának értéke 20,3 milliárd forinttal bővült július óta. A vasúti beruházásokra hatalmas összeget fordít Magyarország, részben uniós forrásból.

Az OPUS GLOBAL Nyrt. a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján tette közzé, hogy a közvetett tulajdonában működő R - KORD Építőipari Kft. aktív szerződésállományának értéke közel 20 százalékkal, azaz további 20,3 milliárd forinttal bővült a 2018. június 30-i értéknaphoz képest.

Az R - KORD Kft. 51 százalékos üzletrésze a 2018-ban végrehajtott tőkeemelési sorozat részeként került az OPUS GLOBAL tulajdonába. A tőzsdei társaság igazgatósága 2018 novemberében fogadta el az építőipari vállalat nemzetközi szakértő (PWC) által 2018. június 30-i fordulónapra meghatározott piaci értékét. Az R - KORD Kft. vállalatértékelésekor a társaság szerződésállománya megközelítette a 103,6 milliárdot, amely az elmúlt kilenc hónapban közel 20 százalékkal, azaz további 20,3 milliárd forinttal bővült.

Az 1997-ben alakult R - KORD Kft. vasúti automatikák, biztosítóberendezések tervezésével és telepítésével valamint vasúti felsővezeték rendszerek építésével és felújításával, továbbá távközlési berendezések tervezésével és egyéb vasútipálya-kivitelezésekkel foglalkozik, Magyarország piacvezető vállalata – írta az Opus sajtóközleményben.

Az R - Kord sikertörténete 2015-ben kezdődött, Mészáros Lőrinc vasútépítő cége akkor nyerte el az első százmillióit. A következő dobása már 13 milliárdos volt, a tendert a Swietelsky egyik leányvállalatával nyerte közösen, melyet akkoriban Homlok Zsolt vezetett, aki 2017-ben Mészáros Lőrinc veje lett.

A Mészáros-cégek és partnereik a tavalyi első félévben egy 40, egy 50 és egy 60 milliárd forintos megbízást is kaptak a kisebb, mindössze néhány milliárd forintos munkák mellett.

A vasúti beruházásokra hatalmas összeget fordít Magyarország, részben EU-forrásból, és a nem lakáscélú magasépítés mellett évek óta ez a szektor húzza az építőipart. A terv az, hogy 2022-ig 1500 milliárd forint jusson ezekre a fejlesztésekre. Ezzel összhangban az R - Kord középtávú célja, hogy határokon átnyúló vasútfejlesztési projekteken keresztül kiterjessze tevékenységét a közép-kelet-európai régióban is. Forrás hvg.hu
 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.