Jávor Benedek szerint már el is lopták azt az uniós pénzt, amit még meg se kapott az ország

"Még el sem fogadta az EU a magyar Helyreállítási Tervet, már szemérmetlenül lopnak belőle" címen publikált blogposztot vasárnap Jávor Benedek, a Párbeszéd EP-képviselője. Jávor a Helyreállítási Tervet (HET) lapozgatva bukkant rá, hogy az alapján Mészáros Lőrinc 146,8 milliárd forintból újíthatná fel a Békéscsaba-Lökösháza vasútvonalat, egy síkvidéken áthaladó pályaszakaszt, melyen még jelentősebb műtárgyak sincsenek.
 
 

Jávor Benedek szerint már el is lopták azt az uniós pénzt, amit még meg se kapott az ország

"Még el sem fogadta az EU a magyar Helyreállítási Tervet, már szemérmetlenül lopnak belőle" címen publikált blogposztot vasárnap Jávor Benedek, a Párbeszéd EP-képviselője. Jávor a Helyreállítási Tervet (HET) lapozgatva bukkant rá, hogy az alapján Mészáros Lőrinc 146,8 milliárd forintból újíthatná fel a Békéscsaba-Lökösháza vasútvonalat, egy síkvidéken áthaladó pályaszakaszt, melyen még jelentősebb műtárgyak sincsenek.
 
 
 
 
 

Jávor Benedek szerint már el is lopták azt az uniós pénzt, amit még meg se kapott az ország

"Még el sem fogadta az EU a magyar Helyreállítási Tervet, már szemérmetlenül lopnak belőle" címen publikált blogposztot vasárnap Jávor Benedek, a Párbeszéd EP-képviselője. Jávor a Helyreállítási Tervet (HET) lapozgatva bukkant rá, hogy az alapján Mészáros Lőrinc 146,8 milliárd forintból újíthatná fel a Békéscsaba-Lökösháza vasútvonalat, egy síkvidéken áthaladó pályaszakaszt, melyen még jelentősebb műtárgyak sincsenek.

Vagyis kilométerenként 4,85 milliárd forintból, miközben az EU-ban teljesen új nyomvonalon, a 250 km/h-ás minimumsebesség megkövetelte speciális pályával építendő gyorsvasúti hálózat kilométerenkénti költsége 4,9 milliárd forint kilométerenként.

Jávor ide idézi, hogy a szintén a HET-ben szereplő Almásfüzitő-Komárom szakasz korszerűsítése papíron kilométerenként 1,83 milliárd forintba, 2,5-szer kevesebbe kerül.

Jávor szerint azért lehetséges, hogy Magyarországon egy alföldi, normál vasúti pálya felújítása annyiba kerül, mint Európában egy teljesen új szuperexpressz vonalának kiépítése, mert a pályázatot már tavaly elnyerte Mészáros Lőrinc és a Strabag konzorciuma, ráadásul Jávor szerint eleve túlárazottan.

De annyira, hogy a mostani költségek harmadával meghaladják az eddigi legdrágább, amúgy szintén Mészáros által épített vasútvonal, a debreceni BMW-gyárhoz vezető 15 kilométeres vasúti pálya kilométerenként 3,6 milliárd forintos költségét.

Forrás: 444.hu
 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.