Jávor Benedek szerint már el is lopták azt az uniós pénzt, amit még meg se kapott az ország
Vagyis kilométerenként 4,85 milliárd forintból, miközben az EU-ban teljesen új nyomvonalon, a 250 km/h-ás minimumsebesség megkövetelte speciális pályával építendő gyorsvasúti hálózat kilométerenkénti költsége 4,9 milliárd forint kilométerenként.
Jávor ide idézi, hogy a szintén a HET-ben szereplő Almásfüzitő-Komárom szakasz korszerűsítése papíron kilométerenként 1,83 milliárd forintba, 2,5-szer kevesebbe kerül.
Jávor szerint azért lehetséges, hogy Magyarországon egy alföldi, normál vasúti pálya felújítása annyiba kerül, mint Európában egy teljesen új szuperexpressz vonalának kiépítése, mert a pályázatot már tavaly elnyerte Mészáros Lőrinc és a Strabag konzorciuma, ráadásul Jávor szerint eleve túlárazottan.
De annyira, hogy a mostani költségek harmadával meghaladják az eddigi legdrágább, amúgy szintén Mészáros által épített vasútvonal, a debreceni BMW-gyárhoz vezető 15 kilométeres vasúti pálya kilométerenként 3,6 milliárd forintos költségét.
Forrás: 444.hu