Modern Városok Program kérdőjelekkel

Az LMP szerint egyre több jele van annak, hogy baj lehet a Modern Városok Programban beígért fejlesztésekkel.
 
 

Modern Városok Program kérdőjelekkel

Az LMP szerint egyre több jele van annak, hogy baj lehet a Modern Városok Programban beígért fejlesztésekkel.
 
 
 
 
 

Modern Városok Program kérdőjelekkel

Az LMP szerint egyre több jele van annak, hogy baj lehet a Modern Városok Programban beígért fejlesztésekkel.

Kanász - Nagy Máté, az LMP országos elnökségének titkára arra hívta fel a figyelmet, hogy néhány hete Facebook oldalán Székesfehérvár polgármestere az alábbi címmel írt cikkével kongatta meg a vészharangot: Az építőipar bedönti a Modern Városok Programot?

A polgármester a cikkében abból indult ki, hogy az már bizonyossá vált, hogy kormány a városnak beígért programokból egyre kevesebbet kíván magára vállalni.

Ebben a kérdésben a másik meghatározó tényező az, hogy korábban az egyik kormányinfón Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter már beszélt arról, hogy a Modern Városok Program keretében tervezett fejlesztések csúszhatnak. Az építőipari kapacitásokat ugyanis jóval meghaladja az építőipar megrendelés-állománya. Az árak rendkívül magasak, és egy év alatt is drasztikusan emelkedtek.

A politikus hangsúlyozta, hogy a Modern Városok Program kormányzati program, nem csak egy város fejlesztési programja, ezért sok települést érint. A szükséges források biztosítása, az ehhez szükséges döntések meghozatala kormányzati szinten történik, ami azt is jelenti, hogy a kormány – leginkább a kormányfő – akaratán múlik, mi valósul meg és mikor.

Az LMP politikusa szerint sokkal inkább a helyi közösségekre, az önkormányzatokra kellene bízni, hogy fontossági sorrendet állítsanak fel a településüket érintő beruházásokat illetően, még azok között a fejlesztések között is, amelyeket az állam finanszíroz. A kormány pedig ne teljesíthetetlen ígéreteket halmozzon föl, hanem törekedjen az építőipari anyag árak normalizálására, hiszen azok elszabadulásáért ő is felelős.

Gerstmár Ferenc, az LMP önkormányzati képviselője szerint ez az országos probléma Veszprémet érzékenyen érinti. Például az aranyosvölgyi viadukt megvalósítása is csúszhat, ami a város gépjármű közlekedését befolyásolja. Az LMP továbbra is szorgalmazza a Jutasi út, Pápai út közvetlen összekötését, mert az valódi megoldás lenne a belváros forgalmának csökkentésére.

A probléma súlyát mutatja az a tény, hogy a beruházás induló költsége mára már a duplájára, 12 milliárd forintra emelkedett.

Aggodalomra adhat okot az is, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-vel kötött együttműködési megállapodás jóváhagyását tartalmazó közgyűlési előterjesztésben tavaly júniusban az szerepelt, hogy a kormány egyetért Veszprém, Aranyosvölgy felett tervezett és az ehhez kapcsolódó, a város belső elérhetőségét javító közútfejlesztés megvalósításában – de két lépcsőben.

Első lépcsőként az előkészítési feladatok elvégzését támogatja – ez a tervezést jelenti – és csak a tervek műszaki tartalma, a forrásigény ismeretében dönt a megvalósításáról.

Az önkormányzati képviselő szerint ez a beruházás a város számára prioritást kell hogy kapjon, és ezt a városvezetésnek hangsúlyosan kellene képviselnie a kormány felé. Veszprém számára ugyanakkor a Modern Városok Program minden eleme fontos. Azt viszont látni kell, hogy a program aláírásakor megállapított 74 milliárd forint fejlesztési támogatás az áremelkedés miatt, napjainkra 130 milliárdra emelkedett.

 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.