Ellenzéki kérdések a nyolcas főútról

Pál Béla, a Magyar Szocialista Párt (MSZP) országgyűlési képviselője a Veszprém életét meghatározó nyolcas főközlekedési út sorsáról kérdezte az illetékes államtitkárt.
 
 

Ellenzéki kérdések a nyolcas főútról

Pál Béla, a Magyar Szocialista Párt (MSZP) országgyűlési képviselője a Veszprém életét meghatározó nyolcas főközlekedési út sorsáról kérdezte az illetékes államtitkárt.
 
 
 
 
 

Ellenzéki kérdések a nyolcas főútról

Pál Béla, a Magyar Szocialista Párt (MSZP) országgyűlési képviselője a Veszprém életét meghatározó nyolcas főközlekedési út sorsáról kérdezte az illetékes államtitkárt.

A képviselő a tájékoztatójában felhívta a figyelmet arra, hogy a Veszprém megyeieknek mindig is kiemelt fontosságú volt a 8-as számú főút és a hozzá kapcsolódó utak fejlesztése. Még az előző kormányzati ciklus idején elkészült a Márkót elkerülő kétsávos út, a 710-es számú a Balaton partot elkerülő útszakasz, valamint a 8-as út, és a 72-es út találkozásában a külön szintű csomópont.

Az előző kormányzati ciklusban, 2006 és 2010 között – idézte az egyik újságot a képviselő – „soha nem látott összefogás bontakozott ki a térségben a 8-as főútvonal fejlesztésével kapcsolatban.” 2009. január 27-én a Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara szervezésében a polgármesterek, a Megyei Önkormányzat, a Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács és a megye országgyűlési képviselői közösen egyeztettek, lobbiztak azért, hogy az út fejlesztésére mielőbb sor kerülhessen.

Pál Béla megerősítette azt, hogy a résztvevők - a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. gyorsforgalmi beruházási igazgatójának előadásában - elfogadtak egy olyan ütemezést, amely tartalmazta a beruházások kezdetének és befejezésének időpontjait. 2010 novemberében a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. ennek alapján mutatta be azt a részletes kezdési és befejezési időpontokat tartalmazó anyagot, amely a 2009. január 27- i egyeztetésen alapult. Joggal várta mindenki, hogy folytatódnak a munkálatok és 2013- 2014-re elkészülnek vagy legalább a befejezéshez közelednek a fejlesztések legfontosabb, a Veszprém környékén lévő szakaszai. Ez azonban ki tudja miért, nem így történt. A kormányzati ígéretekkel szemben meg sem kezdődtek a beruházások, három és fél évig jóformán egy kapavágás sem történt – emelte ki az országgyűlési képviselő.

A képviselő szerint 2013 áprilisában már nyilvánosság elé léptek egy újabb ütemezéssel, amely azt tartalmazta, hogy csak a távoli jövőben 2027-re lesz 2x2 sávos a 8-as számú főút. 2016-ig Veszprém és Várpalota között, 2020-ig Ajkáig, 2024-ig Tüskevárig történik meg a 11,5 tonnás burkolat megerősítés és a 2x2 sávos felújítás. Ebben a tekintetben a 2013. év kivételt jelentett azzal, hogy a 2014-es választásokhoz közeledve Navracsics Tibor és Lasztovicza Jenő Közgép láthatósági mellényben pompázva jelentették be, hogy Hajmáskér térségében elindultak a fejlesztések.

Néhány nappal ezelőtt már arról írt a sajtó, hogy a télre való tekintettel leállítják a beruházás, a felújítás alatt lévő útszakaszokon szüneteltetik az aszfaltozást. Ez tehát azt jelenti, hogy a folyamatban lévő felújításoknál, és ilyen a 8-as út Hajmáskér és Litér közötti megkezdett szakasza is - amíg nem köszönt be a tavasz és nem folytatódhat a munka, így rosszabb és baleset veszélyesebb körülmények között közlekedhetnek a nyolcas utat használók.

Mindezt el lehetett volna kerülni, ha a beruházásnak nem a választások éve előtti utolsó pillanatban állnak neki, az elmúlt három és fél év semmittevése után. A Hajmáskér-sólyi külön szintű csomópontot az eredeti ütemezés szerint már 2013-ban át kellene adni, amelyre lássuk be, vajmi kevés esély van- véli a képviselő.

A képviselő elmondta, a parlament hétfői ülésén kérdést intézett Fónagy Jánoshoz, a Gazdasági Minisztérium államtitkárához a 8-as számú főút Veszprém térségi fejlesztéseiről, különös tekintettel - a Veszprémet tehermentesítő, elkerülő útat érintő fejlesztésekről, valamint a Gyulafirátót és Kádártát elkerülő és litéri csomópontban becsatlakozó út tervezett elkészítéséről.

A válaszban az hangzott el – idézte Pál Béla - 2015 első felében indulnak a veszprémi körgyűrűt érintő fejlesztések (2012 márciusában erre a kérdésre még azt válaszolta, hogy a veszprémi körgyűrű 2x2 sávra bővítése és az építési munkák 2014-ig várhatóan befejeződnek!), valamint, hogy a Gyulafirátótot és Kádártát elkerülő utat 2015-ben tervezik indítani. Ez utóbbi az eredeti ütemezés szerint 2011-ben indult volna.

A képviselő sajnálatosnak tartja, hogy a 2009-ben és 2010-ben megvalósult térségi összefogás és a jóváhagyott kivitelezési tervek ellenére az elmúlt három és fél évben egy kapavágás sem történt a 8-as út fejlesztése érdekében. Mindebből világosan látszik a Fidesz képmutatása és félő, hogy ezek az ígéretek is csak a közelgő választásokról szólnak – mondta végezetül Pál Béla.
 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.