Gyors és ügyfélbarát ügyintézésért
A diplomaátadási ünnepségen Dr. Vadlek Krisztina, a Veszprém Megyei Kormányhivatal igazgatója köszöntötte a végzett ügyintézőket. Beszédében emlékeztetett arra, hogy 2010-ben indult az a program, amellyel a közügyek intézésének korszerűsítését célozták meg.
Akkor működik jól egy állam – mondta az igazgató - ha a hozzájuk forduló ügyfeleinek gyorsan és hatékonyan tudnak segíteni. A napjainkra már működő veszprémi kormányablak az indulás óta közel 24 ezer ügyfelet szolgált ki. A megyében, a jövő évtől a mostani egyről 15-re nő a kormányablakok száma és ezek működtetéséhez olyan képzett kormányablak-ügyintézők kellenek, akik, megfelelő elméleti és gyakorlati képzésben részesültek.
Ezt a szakmai tudást és közigazgatási gyakorlatot adta meg az a tíz hónapos képzés, amelyben öt modul ismereteit kellett a hallgatóknak megtanulniuk és a tanfolyam végén részt vettek egy negyvenórás fejlesztő képzésben is, ahol a gyakorlatban sajátították el az ügyfelekkel való foglalkozást. A Balaton és a Bakony közelsége, a turizmus hatása miatt a most végzettektől fontos elvárás a nyelvtudás is- hangsúlyozta az igazgató.
Végezetül kiemelte. ”Önök sokat tehetnek az ügyfél és az állam közötti bizalom kialakításáért és azért, hogy a jövőben a kormányablakoknál kulturált ügyintézés legyen.”
Klotz Balázs, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem központvezetője köszöntötte a frissen végzett diplomás ügyintézőket.
Felhívta a figyelmet arra, hogy a tanulásuknak ezzel nincs vége, mert a jogszabályok nagyon gyorsan és folyamatosan változnak, ennek megfelelően szükséges a tudásuk állandóan szinten való tartása. Ehhez a továbbképzéseken az egyetem az oktatógárdájával segítséget tud adni.
Kedd délután a megyeháza dísztermében, 125-en tették le a közszolgálati esküt és vehették át a felsőfokú képesítést igazoló oklevelet.