Benzináremelés: Gulyással és Hernádival vitetik el a balhét, Orbán hallgat

Orbán Viktor nem szívesen adja a nevét népszerűtlen intézkedésekhez. A rezsiemelés után a benzináremelés bejelentését is Gulyás Gergely miniszterre bízta, aki az első alkalommal Németh Szilárdot, most pedig Hernádi Zsoltot, a MOL vezérigazgatóját kapta meg partnernek a sajtótájékoztatón.
 
 

Benzináremelés: Gulyással és Hernádival vitetik el a balhét, Orbán hallgat

Orbán Viktor nem szívesen adja a nevét népszerűtlen intézkedésekhez. A rezsiemelés után a benzináremelés bejelentését is Gulyás Gergely miniszterre bízta, aki az első alkalommal Németh Szilárdot, most pedig Hernádi Zsoltot, a MOL vezérigazgatóját kapta meg partnernek a sajtótájékoztatón.
 
 
 
 
 

Benzináremelés: Gulyással és Hernádival vitetik el a balhét, Orbán hallgat

Orbán Viktor nem szívesen adja a nevét népszerűtlen intézkedésekhez. A rezsiemelés után a benzináremelés bejelentését is Gulyás Gergely miniszterre bízta, aki az első alkalommal Németh Szilárdot, most pedig Hernádi Zsoltot, a MOL vezérigazgatóját kapta meg partnernek a sajtótájékoztatón.

Az elmúlt napokban olyan áruhiány és káosz alakult ki a benzinkutakon, hogy csak idő kérdése volt, mikor törlik el az üzemanyag hatósági árát. Végül kedden késő este, a háromnegyed 10-kor fél 11-re meghirdetett kormányinfón közölték, hogy meghozták az elkerülhetetlen döntést. Érdemes megnézni, hogyan tervezték meg ennek az egyszerűnek tűnő intézkedésnek a kommunikációját.

Gulyás a felelős megnevezésével kezdte:

„(...)Magyarország hiába harcolt, és hiába harcolt eredményesen, és sikerült kivételt kapnunk és mentesítést elérnünk, mégis bekövetkezett az, amitől tartottunk. A szankciók életbe lépése az elmúlt napokban mindenki által megtapasztalható módon zavarokat okoz Magyarország üzemanyag ellátásában”.

Valójában nem az olajembargó okozott hiányt, hanem pont az ársapka, ami miatt a MOL-t leszámítva eltűntek a nagykereskedők a piacról. Gulyás később egy ponton azt állította, az ársapkával az uniós szankciókra válaszoltak, de ez sem igaz, mivel már tavaly novemberben, hónapokkal a háború és bármilyen szankció előtt bevezették a hatósági árat.

Amellett, hogy Gulyás Brüsszelre hárította a felelősséget, világossá tette azt is, hogy a hatósági ár kivezetése nem a kormány, hanem a MOL ötlete volt.„A MOL tegnap levélben tájékoztatta az energiaügyi minisztert, hogy üzemanyagimport nélkül nem tudja megoldani az ország üzemanyag-ellátását.

(...) A kőolajszankciók hatályba lépése után két nappal ezért a kormány, a MOL javaslatát megfogadva, a benzinárstopot megszünteti.” (Hernádi már áprilisban beszélt arról, hogy sokáig nem tartható fenn a benzinárstop.)

Ezután a MOL-vezér kapott szót, aki hosszan magyarázta, mennyire példa nélküli a mostani krízis. Beszélt a szankciókról, de arról is, hogy „a hatósági ár jelentős mértékben hozzájárult a hazai üzemanyagpiaci feszültségekhez”.

Több mint tíz perce tartott a kormányinfó, de még nem tudtuk, mikor szűnik meg az ársapka, és mennyibe fog kerülni a benzin. Ez csak akkor került szóba, amikor a kormányzati szócső, az Origo munkatársa rákérdezett.

Gulyás erre háromnegyed 11-kor közölte, hogy 11-kor hatályba lép az intézkedés, majd a kényelmetlenebb témát Hernádira bízta. „Az árral kapcsolatosan vezérigazgató úrnak egész pontos számai vannak.”Így majdnem negyed órával a sajtótájékoztató kezdete után Hernádi szájából hangzott el, hogy a MOL-nál 641 forintba fog kerülni a 95-ös benzin, és 699 forintba a dízel.

Orbán Viktor kedden Albániában volt, de Gulyás elmondása szerint ahogy hazaért, aláírta a rendeletet. Mégsem szólalt meg a témában, 1,2 millió Facebook-követője szerda reggel sem értesülhetett a benzináremelésről.

Forrás: 444.hu
 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.