Átadásra került a Veszprémet elkerülő nyolcas út első szakasza

Az előzetes terveknek megfelelően a NIF Zrt. beruházásában megvalósuló 8. sz. főút Veszprém déli elkerülő projekt részeként december 21-én átadásra került a Litéri és Füredi csomópontok közötti első szakasz, a Litéri körforgalmi csomópont és a Budapesti úti csomópont között.
 
 

Átadásra került a Veszprémet elkerülő nyolcas út első szakasza

Az előzetes terveknek megfelelően a NIF Zrt. beruházásában megvalósuló 8. sz. főút Veszprém déli elkerülő projekt részeként december 21-én átadásra került a Litéri és Füredi csomópontok közötti első szakasz, a Litéri körforgalmi csomópont és a Budapesti úti csomópont között.
 
 
 
 
 

Átadásra került a Veszprémet elkerülő nyolcas út első szakasza

Az előzetes terveknek megfelelően a NIF Zrt. beruházásában megvalósuló 8. sz. főút Veszprém déli elkerülő projekt részeként december 21-én átadásra került a Litéri és Füredi csomópontok közötti első szakasz, a Litéri körforgalmi csomópont és a Budapesti úti csomópont között.

Az elkészült fejlesztésről, valamint a kivitelezés részleteiről Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Ovádi Péter, a térség országgyűlési képviselője, Kontrát Károly, országgyűlési képviselő, Porga Gyula, Veszprém polgármestere és Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese tartott sajtótájékoztatót.

Az államtitkár ünnepi beszédében többek között elmondta, hogy országosan is nagy gondot fordítanak arra, hogy a megyeszékhelyek bekötésre kerüljenek a gyorsforgalmi úthálózatokba. Odafigyelnek arra is, hogy a jelentős forgalmat áteresztő települések körül elkerülő utak épüljenek, amelyek csökkenthetik az átmenő forgalmat, ezzel a városok légszennyeződését és a balesetveszélyt.

Jó helyzetben van ebből a szempontból Veszprém, mert a 8. sz. főút Litéri és Füredi csomópontja között 7,5 km hosszon, a kiemelten balesetveszélyes csomópontok különszintű csomópontokká történő átépítése 25 milliárdos fejlesztéssel hamarosan befejezésre kerül.

A teljes beruházás a 8. sz. főút Litéri és Füredi csomópontja között 2023 év elejére készül el, a 2×2 sávos, fizikai elválasztással, új pályaszerkezettel és burkolatszélesítéssel.

Az államtitkár a továbbiakban elmondta még, hogy a tervező várhatóan még az idén benyújtja a Füredi csomóponttól a Csatárhegyi csomópontig tartó szakasz építési engedélyének a kérelmét. A reményeik szerint a kivitelezési terv a jövő év közepén már a rendelkezésükre fog állni.

A további fejlesztést illetően tudni kell ezt, hogy december közepén írták alá a Herend – Devecser közötti négysávos út tervezési szerződését.

Kiemelte, hogy lezárult a 8-as út és 82-es út négy sávos úgynevezett Aréna út közbeszerzési eljárása is, és a szerződéskötés még az év végén megtörténik. A 12 hónapos kivitelezés ezért már 2022-es év elején megkezdődhet.

Ovádi Péter, a térség országgyűlési képviselője elmondta, hogy képviselői kampányának egyik központi eleme volt a 8-as út fejlesztése, ami a mai napon részben meg is valósult, és folytatódik a 82-es úttal történő összekötés megvalósításával. A veszprémiek ezt az utóbbi fejlesztést már nagyon várták, mert az átkötés jelentős forgalmat tud a bevásárló központtól elvezetni. Ez a most megvalósuló infrastrukturális beruházás egyértelműen hozzájárulhat a térség versenyképességének növeléséhez.

Porga Gyula, polgármestere azt hangsúlyozta, hogy a most átadásra került útszakasszal még biztonságosabb környezettel várhatjuk az Európa Kulturális Fővárosa 2023 programjaira érkező vendégeket. A város fő céljai között szerepel, hogy 2030-ra Veszprém Európa legélhetőbb városai közé tartozzon, ezért az élet szinte minden területén van feladatuk ezzel kapcsolatban. A város közlekedése és az élhetősége egyik nagyon fontos kritériuma az élhetőségnek ezért is örülnek annak, hogy nemcsak a város határain belül, hanem a város megközelíthetőségében is 21. századi állapotokat lehet már találni.

Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a Budapesti út és a Füredi csomópont között a munkálatok tovább folytatódnak úgy, hogy a továbbiakban is biztosítják az átmenő tranzit forgalmat. A jobb pálya lezárásra került, ahol jelenleg föld-, valamint vízépítési munkákat végeznek, a közúti forgalom a bal pályán 2×1 sávban halad. Jó egy év múlva szeretnének ezt a szakaszt is átadni. A polgármester beszédére reflektálva elmondta, hogy a városban is érdekeltek a fejlesztésben, ezért megerősítette, hogy az Aranyos-völgyi híd kivitelezési tervei 2022. májusára a NIF rendelkezésére fognak állni.

 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.