Több mint 53 milliárdba kerül a Budapest–Belgrád vasútvonal újabb szakaszának felújítása, Mészáros Lőrinc többszörösen örülhet

A Ferencváros–Soroksár szakasz felújítását konzorciumi partnerként elnyerő V-Híd alvállalkozóként a felcsúti mágnás több cégét is bevonja, és munkát ad Mészáros János Híd-Támjának is.
 
 

Több mint 53 milliárdba kerül a Budapest–Belgrád vasútvonal újabb szakaszának felújítása, Mészáros Lőrinc többszörösen örülhet

A Ferencváros–Soroksár szakasz felújítását konzorciumi partnerként elnyerő V-Híd alvállalkozóként a felcsúti mágnás több cégét is bevonja, és munkát ad Mészáros János Híd-Támjának is.
 
 
 
 
 

Több mint 53 milliárdba kerül a Budapest–Belgrád vasútvonal újabb szakaszának felújítása, Mészáros Lőrinc többszörösen örülhet

A Ferencváros–Soroksár szakasz felújítását konzorciumi partnerként elnyerő V-Híd alvállalkozóként a felcsúti mágnás több cégét is bevonja, és munkát ad Mészáros János Híd-Támjának is.

Idén először hirdettek közbeszerzési eredményt a Budapest–Belgrád vasútvonal megaprojekt ügyében. Az EU-s értesítő bejegyzése szerint megvannak a Ferencváros–Soroksár vasúti szakasz felújítói: kínai partnerek mellett Mészáros Lőrinc az, aki többszörösen is jól jár, de nem marad ki az üzletből az öccse sem.

A tendert kiíró Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. – melyben a MÁV 15 százalékot birtokol, a maradék tulajdonhányadon két kínai vállalat osztozik – a fent említett, 6,9 kilométer hosszú, azaz mintegy 14 vágánykilométeres szakasz fejlesztésére keresett kivitelezőt. A munkákat nyílt eljárásban a Strabag orra elől a V-Híd Építő Zrt. és a China Railway Magyarország Kft. konzorciuma happolta el.

A partnerek feladata közé tartozik a szakaszon minimum 28 darab állomási, vonali kitérő építése és/vagy cseréje, villamosított vonal építése, átépítése, új állomási és vonali biztosítóberendezés létesítése, az ideiglenes megállóhelyi peron utasforgalmi és üzemeltetési célú létesítményeinek kialakítása. A szakasz tervezési és az engedélyezési sebessége is 80 kilométer per óra, a nyíltvonali vágányok száma kettő.

Mindez több mint 173 millió dollárba, azaz mai árfolyamon több mint 53 milliárd forintba kerül.

Mint ismert, a V-Híd Építő Mészáros Lőrinc érdekeltsége, a China Railway Magyarország Kft. pedig a tendert kiíró kínai-magyar vegyesvállalat egyik – kínai – tulajdonosának a leánycége.

A nyertes vállalatok alvállalkozókat is bevonnak a projektbe. A magyar fél mindent megold házon belül: a V-Híd saját leányát, a V-Híd Vagyonkezelő Kft.-t és a hozzá tartozó Kontúr Csoport Kft.-t bízza meg részmunkákkal, illetve meghívták a felcsúti mágnás másik nagyvállalata, a Mészáros Építőipari Holdinghoz tartozó R-KORD Kft.-t is.

Egyetlen magyar alvállalkozó vesz még részt az üzletben, de az is Mészáros-cég, csak az már nem Lőrincé, hanem a fiatalabb testvér, János tulajdona, a Híd-Tám Kft.

A kínai kontingens a Tiencsin–Budapest–Senjang–Peking-tengelyen terül szét, a cégek: China Railway Design Corporation, China Railway Design Corporation Magyarországi Fióktelepe, China Railway No.9 Group Co., Ltd., China Railway Electrification Engineering Group Co., Ltd..

A szerződést a konzorciumi partnerek január másodikán írták alá az ajánlatkérővel, így ha minden igaz, Mészáros Lőrincnek ez 2022 első tendernyereménye, miután a tavalyi évet elképesztő hajrával zárta. Mint ismert, Mészáros ZÁÉV-je 3,9 milliárdos munkát zsákolt be az Új Néprajzi Múzeumban, illetve részt vesz az ismert citadellás zászlórúd-állításban is, mely egyéb feladatokkal együtt összesen 5,3 milliárd forintba kerül.

Forrás: hvg.hu
 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.