A közösségi közlekedés jövője Veszprémben

Gerstmár Ferenc, a Lehet Más a Politika önkormányzati képviselője megkérdőjelezi a város vezetésének közlekedés fejlesztési elképzeléseit.
 
 

A közösségi közlekedés jövője Veszprémben

Gerstmár Ferenc, a Lehet Más a Politika önkormányzati képviselője megkérdőjelezi a város vezetésének közlekedés fejlesztési elképzeléseit.
 
 
 
 
 

A közösségi közlekedés jövője Veszprémben

Gerstmár Ferenc, a Lehet Más a Politika önkormányzati képviselője megkérdőjelezi a város vezetésének közlekedés fejlesztési elképzeléseit.

A képviselő idézte Orbán Viktor miniszterelnök Modern Városok Program kapcsán tett ígéretét: „Megpróbáljuk valahogyan a vasúti pályaudvar és a busz pályaudvar egymástól elválasztott elhelyezését úgy megoldani, hogy az egyúttal városrendezés is legyen. Erre konkrét terveket fogunk kérni. A szándék megvan bennünk a megállapodásra, de konkrét tervek nélkül összegről nem tudunk beszélni.”

Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése tavaly októberében megtárgyalta az intermodális pályaudvarról és a kapcsolódó közösségi fejlesztésekről szóló előterjesztését. Jóváhagyta a végleges projekt változatot, felhatalmazta a polgármestert, hogy részletes megvalósíthatósági tanulmányt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium felé továbbítsa.

Gerstmár Ferenc kiemelte az anyag több mint 9 milliárd forintos költséggel számolt. A tanulmány elkészítésére félmilliárd forintot költött a város. Azóta az is kiderült, hogy a kormány 1284/2016. (VI.7) határozata, amely a Magyarország Kormánya és VMJV Önkormányzata közötti együttműködési megállapodás végrehajtásával összefüggő feladatokról szól, nem tartalmazza ezt a projektet.

Tehát – állapítja meg a képviselő – egyelőre nincs rá pénz, hiszen az intermodális csomópont projektek megvalósítása érdekében szükséges intézkedésekről szóló márciusi kormányhatározat alapján sem nyert Veszprém, az erre a célra szánt 42 milliárd forintból.

A LMP veszprémi csoportja azt kéri, hogy a városvezetés öntsön végre tiszta vizet a pohárba. Tájékoztassa a veszprémieket arról, hogy mit, mikor és miből kíván megvalósítani a félmilliárd forintért elkészített tervből. Az elképzelések részletes megismertetése után kérje ki a városban élők véleményét arról, hogy szeretnének-e, ha az autóbusz pályaudvar a vasútállomás mellé költözne.

A politikus másik fontos kérdésnek tartja azt, hogy a közgyűlés mindössze kétéves időtartamra írta ki a helyi közösségi közlekedés ellátására vonatkozó pályázatát. Ennek indoka az, hogy vizsgálják a lehetőségét annak, a volán és a VKSZ Zrt. miként tudná közösen működtetni a helyi járatos közlekedést. Gazdaságosabban, de a fejlesztési lehetőségeket hatékonyabban figyelembe véve. Ez támogatható gondolat, de azt is jelenti, hogy a következő két évben sem változik semmi a helyi járatos közlekedésben.

Meglátása szerint ugyanis egyetlen cég sem kezd fejlesztésbe, ha ilyen rövid időről van szó, pedig a veszprémiek már régóta korszerűbb buszokat és a valós igényekhez jobban igazodó menetrendet várnak.
 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.