Gázszolgáltatás kérdőjelekkel
A politikus megítélése szerint az elmúlt néhány év folyamatos jogszabály változásai, valamint a rezsicsökkentésnél előírt árszabályozások, veszteségessé tették a lakossági és a kisfogyasztói földgázszolgáltatást. A ellátást eddig végző vállalatok a milliárdos veszteségeik miatt visszaadták az engedélyeiket és a helyükre, az Első Nemzeti Közműszolgáltató (ENKSZ) néven bejegyzett FŐGÁZ lépett, mint állami közműszolgáltató. A jelenlegi szabályozások mellett az várható, hogy az ENKSZ a jövőben tovább folytatja az eddigi veszteséges szolgáltatást.
A helyzetet rontja az, hogy a szolgáltató váltás várhatóan nem lesz zökkenőmentes. A régi és az új szolgáltató két külön ügyfélszolgálattal áll a fogyasztók rendelkezésére online, és a telefonos rendszerben, valamint a személyes ügyintézéssel.
A telefonos ügyfélszolgálat a létszámhiány és a túlterheltség miatt várhatóan nehezen lesz elérhető. Az online rendszert az alapinformatikai ismeretek, illetve az eszközök hiánya miatt az idősebb ügyfélkörnek csak a töredéke veszi majd igénybe. A személyes ügyfélszolgálati lehetőség Veszprém megyében nem megfelelően biztosított. Előírás ugyanis az, hogy a közműszolgáltatónak járásonként kötelező ügyfélszolgálati irodát működtetni.
A ENKSZ jelenleg ezt a következőképpen oldotta meg. Irodát nyitottak Veszprémben a Budapesti úton, de a többi járási székhelyen csak a helyi postákon működtetnek ügyfélszolgálati pontokat. Ezeken néhány napos oktatással felkészített előadók várják heti nyolc órában a panaszosokat és intézik a gázfogyasztók ügyeit. A postai dolgozókat ezzel rendkívül nehéz helyzet elé állították, aminek az elkövetkező hónapokban súlyos elégedetlenség lehet a végeredménye.
A politikus hangsúlyozta, hogy az LMP álláspontja szerint az ilyen horderejű változtatásoknál sokkal nagyobb körültekintésre van szükség, amit a kormány az államosítás lázában ezúttal is elmulasztott.