Egy kisebb szerkesztőség dolgozik azon, hogy Szijjártó Pétert nagyon fontos embernek lássuk

A külügyi tárca tizenhét fős sajtóosztályán felül, közvetlenül Szijjártó Péternek is dolgozik egy tíz emberből álló sajtós stáb, amelyben fotós, vágó és több operatőr is van.
 
 

Egy kisebb szerkesztőség dolgozik azon, hogy Szijjártó Pétert nagyon fontos embernek lássuk

A külügyi tárca tizenhét fős sajtóosztályán felül, közvetlenül Szijjártó Péternek is dolgozik egy tíz emberből álló sajtós stáb, amelyben fotós, vágó és több operatőr is van.
 
 
 
 
 

Egy kisebb szerkesztőség dolgozik azon, hogy Szijjártó Pétert nagyon fontos embernek lássuk

A külügyi tárca tizenhét fős sajtóosztályán felül, közvetlenül Szijjártó Péternek is dolgozik egy tíz emberből álló sajtós stáb, amelyben fotós, vágó és több operatőr is van.
Valószínűleg ennek köszönhető, hogy a miniszterek közül Szijjártó jelenléte a legerősebb a közösségi médiában: a tavaly tavasszal még csak nyolcvanezer fős követői tábort néhány hónap alatt sikerült több mint kétszázezresre feltornásznia. A Terrorelhárítási Központ városi terepjárója, egy rendőrségi felvezető autó és egy teljes médiastáb fogadta december elején

Ferihegyen a Párizsból hazatérő Szijjártó Pétert, aki már rutinosan állt a kamera elé, hogy elmondja, milyen tárgyalásokat folytatott Franciaországban. A jelenet nem szokatlan. A külügyminiszter és csapata a járvány első hulláma óta nagyon tudatosan használja a közösségi médiát, olyannyira, hogy Orbán Viktor kormányában neki van a legtöbb követője van a Facebookon.

Ott ugyanis Szijjártót 216 ezer felhasználó követi, a miniszterek közül utána csak a Facebookot szintén nagyon intenzíven használó Varga Judit igazságügy-miniszter büszkélkedhet százezer feletti számmal.

Ezenkívül Novák Katalin tárca nélküli miniszter (86 ezer), Varga Mihály pénzügyminiszter (71,6 ezer) és Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes tudhat maga mögött számottevő felhasználót, igaz, utóbbi alig több mint ötvenezret. Az más kérdés, hogy a “csúcstartó” maga a kormányfő, akinek a Facebook-oldalát több mint 1,1 millióan követik, irreális, hogy bármelyik minisztere hasonló táborral bírjon valaha is.

Nyilván nem is az a célja egyik miniszternek sem, hogy Orbánt beelőzzék ezen a terepen, ám jól látható: éles különbségek vannak egy-egy kormánytag személyes miniszteri brandjének építésében. A koronavírus első hullámát egy-egy miniszter éppúgy kihasználta, mint maga a kormányfő, aki főként tavasszal több fontos döntést a saját Facebook-csatornáján jelentett be – így téve megkerülhetetlenné azt a platformot.

Forrás: hvg.hu
 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.