A kormányzati munka ellenzéki kritikája

Orbáni infláció és orbáni megszorítások, valamint az áthúzott veszprémi fejlesztések -címmel tartott sajtótájékoztatót hétfőn Tóth Bertalan, az MSZP országgyűlési képviselőcsoportjának vezetője, valamint Hartmann Ferenc, Veszprém MJV Önkormányzat MSZP frakcióvezetője.
 
 

A kormányzati munka ellenzéki kritikája

Orbáni infláció és orbáni megszorítások, valamint az áthúzott veszprémi fejlesztések -címmel tartott sajtótájékoztatót hétfőn Tóth Bertalan, az MSZP országgyűlési képviselőcsoportjának vezetője, valamint Hartmann Ferenc, Veszprém MJV Önkormányzat MSZP frakcióvezetője.
 
 
 
 
 

A kormányzati munka ellenzéki kritikája

Orbáni infláció és orbáni megszorítások, valamint az áthúzott veszprémi fejlesztések -címmel tartott sajtótájékoztatót hétfőn Tóth Bertalan, az MSZP országgyűlési képviselőcsoportjának vezetője, valamint Hartmann Ferenc, Veszprém MJV Önkormányzat MSZP frakcióvezetője.

Tóth Bertalan bevezetőjében elmondta, azért járják az országot, hogy a kormány tevékenységéről elmondják a választópolgároknak az igazságot és az emberek szembesüljenek a magyar valósággal, mert a közmédia a tényleges helyzettel teljesen ellentétes képet kíván festeni.

A frakcióvezető emlékeztetett arra, hogy a kormánypropaganda az Európában csúcstartó magyar inflációt előszeretettel fogja rá a háborúra és a brüsszeli szankciókra. Érdemes ugyanakkor elgondolkodni arról, hogy a szankciók jóval kisebb hatással voltak más országok inflációjára. Napjainkban még mindig az EU inflációs átlagánál háromszor nagyobb a magyarországi infláció.

A politikus jelentős problémaként értékelte hazánkban az energia árak helyzetét. A kormány 2021. októberében egy hosszútávú szerződést kötött Oroszországgal, amelynek részletei természetesen titkosak. A jelenlegi piaci mozgásokat figyelembevételével a megállapodás az orosz érdekeket szolgálja és ez a gázbeszerzés magyar fogyasztóknak most is nagyon sokba kerül.

Mivel a magas energiaárak a mezőgazdasági termelésben is megjelennek, nagyon érzékenyen érinti a lakosságot az a mutató, hogy az élelmiszereknél 50 százalékos volt az inflációs emelkedés.

Az MSZP több esetben is javasolta az élelmiszereknél a 27 százalékos ÁFA eltörlését, helyette a kormány bevezette e kiskereskedelmi adót, így az alapvető élelmiszereket ma 32 százalékos adó terheli. Látható az is, hogy az élelmiszerek árainak növekedése még június hónapban sem állt meg és ez várhatóan folytatódni fog az ár sapkák megszüntetését követően is.

A politikus megállapította, hogy a hibás kormányzati intézkedések miatt láthatóan nagy hiány keletkezett a költségvetésben. Problémák vannak a gazdasági és a pénzügyi szektor irányításában. Ami már tudható, hogy a jövő évben 3100 milliárd forintot kell a kormánynak csak az államadósság kamatjaira kifizetnie.

A szocialista párt a következőket javasolja:

Szüntessék meg a kiskereskedelmet súlytó különadót. Az alapvető élelmiszereknél és az energia szektorban csökkentsék az ÁFA tartalmat, ezzel a földgáz árát.

Ne csökkentsék a családokat érintő kedvezmények rendszerét, fordítsanak több forrást az oktatásra, a szociális kiadásokra és az egészségügyre.

Növeljék a nagy nemzetközi vállalkozások, kereskedelmi cégek adóit.

Hartmann Ferenc, frakcióvezető elmondta, hogy a kormány már most elkezdett megszorításokat bevezetni, ami elsődlegesen a jövőbeni fejlesztések érinti. Három olyan fejlesztést is kihúzott a jövő évi tervezésből a fejlesztésekért felelős miniszter, ami érzékenyen érintheti a Veszprémben élőket.

Egyik ilyen, a 8-as főút Almádi úti csomópont és Csatári elágazó közötti útszakasz 2x2 sávossá történő átépítése, csomópontokban szintben eltolt kereszteződésekkel. A főútvonal burkolata ezen a szakaszon olyan rossz állapotban van, ami már balesetveszélyes.

Második, a 8-as út és a 82-es út összekötése úgy, hogy elkerülje Kádártát és Gyulafirátótot. Ennek tervei már 2010 előtt elkészültek és a környezetvédelmi engedélyezések is megvoltak az út építéséhez, de a Fidesz erről elfeledkezett. A 6,2 kilométeres útszakasz megépítését az is indokolja, hogy a térségben nagyarányú katonai fejlesztések történtek, ami miatt az érintett városrészeken történő közúti forgalom megnőtt és ezt vezetné le az elkerülő út.

A harmadik a 2003. óta már tervezett belső körgyűrű kiépítésének befejezése. A körgyűrűnek nagy szerepet lehet a belváros forgalmának csökkentésében. Az új völgyhíd megépítésének kérdése fő helyen szerepelt a Modern Városok Programban. A program megvalósítását 2016. májusában a miniszterelnök személyesen garantálta és írta alá a várossal kötött megállapodást.

Hartmann Ferenc szerint az említett beruházások megvalósulása nélkül, nehezen lehet Veszprém 2030-ra Európában a legélhetőbb húsz város között.

 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.