Már üzemelnie kellene az Orbán-kormány által milliárdokért megvett trieszti kikötőnek, de még egy csónak sincs a láthatáron

Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter legújabb elmélete szerint azért drága az élelmiszer, mert Magyarországnak nincs tengeri kikötője. Ez az érvelés legutóbb májusban bukkant fel a kormányzati kommunikációban, de akkor az Oroszországgal szembeni uniós olajembargó ötletét utasította el Orbán Viktor miniszterelnök azért, mert Magyarországnak nincs tengerpartja.
 
 

Már üzemelnie kellene az Orbán-kormány által milliárdokért megvett trieszti kikötőnek, de még egy csónak sincs a láthatáron

Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter legújabb elmélete szerint azért drága az élelmiszer, mert Magyarországnak nincs tengeri kikötője. Ez az érvelés legutóbb májusban bukkant fel a kormányzati kommunikációban, de akkor az Oroszországgal szembeni uniós olajembargó ötletét utasította el Orbán Viktor miniszterelnök azért, mert Magyarországnak nincs tengerpartja.
 
 
 
 
 

Már üzemelnie kellene az Orbán-kormány által milliárdokért megvett trieszti kikötőnek, de még egy csónak sincs a láthatáron

Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter legújabb elmélete szerint azért drága az élelmiszer, mert Magyarországnak nincs tengeri kikötője. Ez az érvelés legutóbb májusban bukkant fel a kormányzati kommunikációban, de akkor az Oroszországgal szembeni uniós olajembargó ötletét utasította el Orbán Viktor miniszterelnök azért, mert Magyarországnak nincs tengerpartja.

"Természetesen, akinek van tengere, és vannak tengeri kikötői, az hajókon tud szállítani olajat a világ bármely pontjáról, de vannak országok, amelyeknek nincsenek tengerei, nekünk is lenne, ha nem vették volna el őket" - fogalmazott egészen pontosan a kormányfő.

Most tehát az a baj, hogy nincs tengeri kikötőnk, három évvel ezelőtt azonban éppen azzal büszkélkedett el Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, hogy Magyarország egy 300 méter hosszú partszakasszal rendelkező 32 hektáros területet vásárolt meg Trieszt kikötőjében 31 millió euróért, 60 éves koncessziós szerződés keretében.

A miniszter akkor arról beszélt, hogy a magyar kikötőrész fejlesztésére létrejön egy magyar vállalat, ami felügyeli a 100 milliós fejlesztést is, aminek három év alatt el kell készülnie. Ez a 3 év éppen most jár le, tehát ha az eredeti kormányzati tervek megvalósulnak, akkor mostanra már üzemelnie kellene a trieszti magyar kikötőnek.

Forrás: 444.hu
 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.