Zöld Busz Program indul Veszprémben

Veszprém egyike azoknak a magyar városoknak, ahol teszt jelleggel október elsejével beindul az Innovációs és Technológiai Minisztérium által meghirdetett Zöld Busz Program, az új elektromos buszok bemutatása.
 
 

Zöld Busz Program indul Veszprémben

Veszprém egyike azoknak a magyar városoknak, ahol teszt jelleggel október elsejével beindul az Innovációs és Technológiai Minisztérium által meghirdetett Zöld Busz Program, az új elektromos buszok bemutatása.
 
 
 
 
 

Zöld Busz Program indul Veszprémben

Veszprém egyike azoknak a magyar városoknak, ahol teszt jelleggel október elsejével beindul az Innovációs és Technológiai Minisztérium által meghirdetett Zöld Busz Program, az új elektromos buszok bemutatása.

A tájékoztatón Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára elmondta, hogy az elmúlt nyár időjárásának jelentős változása is megmutatta, hogy nagyon nagy felelőssége van a kormányoknak a klímapolitikában. Az előrelépés érdekében született meg az a Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv, amely 8 pontban foglalta össze a legfontosabb feladatokat, amelynek egyik része a Zöld Busz Program.

Az látható, hogy a szennyeződések kibocsájtásáért egy ötödében a közlekedési szektor a felelős és ennek a szennyeződésnek 98 százalékát a közúti közlekedés okozza. Ezért nagyon fontos az elektromos meghajtású eszközök minél nagyobb számban történő használata.

A 10 éves program keretében 36 milliárd forint értékben először Volánbusz Zrt.-n keresztül szereznek be 123 elektromos és négy önjáró trolibuszt, melyek a Zöld busz demonstrációs mintaprojekt keretében segítik a 13 város tömegközlekedését.

Az államtitkár szerint ezek a járművek a levegőminőség, szálló por és a zajterhelés szempontjából különösen kedvezőek. Az eddigi tapasztalatok szerint egy busz egy hónap alatt 4724 kilogramm szén-dioxid-kibocsátást spórol meg, ezt a mennyiséget 70 fa tudná megkötni– mondta, hozzátéve, hogy éves szinten így egy busz majdnem 60 ezer kilogrammal kevesebb szén-dioxidot juttat a levegőbe. Az önkormányzatok éves szinten 400 millió forint megtakarítást érhetnek el, ha az elektromos és nem diesel üzemű buszokat működtetnek.

A tervek szerint a program nem csak környezetvédelmi, de iparfejlesztési célokat is szolgálhat, hiszen a kormány szeretné elérni a buszgyártásban. hogy 60 százalékban belföldön készüljenek elektromos buszok.

Az államtitkár bejelentette, hogy október hónapban a városban teszt jelleggel fog egy busz ingyenes járatban üzemelni, és a jövő év májusában öt korszerű elektromos buszt fognak menetrendbe állítani.

Porga Gyula polgármester elmondta, hogy Veszprém tömegközlekedése nagymértékben fejlődik azzal, hogy 2022 elején jön az új 42 buszból álló flotta, amelyek diesel Euró-6 motorokkal üzemelnek. Ez a beruházás 4 milliárd forintjába kerül a városnak és ezzel jelentős mértékben csökkenhetik a káros szennyeződés kibocsájtást. Hangsúlyozta, hogy ennek a beruházásnak a célja az, hogy Veszprém 2030-ra felzárkózzon Európa legélhetőbb városai közé.

Óvádi Péter országgyűlési képviselő elmondta, hogy minden fejlesztésnél nagyon fontos a fenntarthatóság biztosítása. A közlekedésben történő fejlesztések a fenntarthatóságot biztosítják és ezzel nagyon sokat tehetünk a jövőnkért, mert minden döntésben felelősek vagyunk az utánunk jövő gyerekeinek, unokáinknak.

 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.