Elbukott a Fidesz plakáttörvénye

A célja az lett volna, hogy megakadályozza a milliárdosok leplezett befolyásszerzési kísérleteit.
 
 

Elbukott a Fidesz plakáttörvénye

A célja az lett volna, hogy megakadályozza a milliárdosok leplezett befolyásszerzési kísérleteit.
 
 
 
 
 

Elbukott a Fidesz plakáttörvénye

A célja az lett volna, hogy megakadályozza a milliárdosok leplezett befolyásszerzési kísérleteit.

Nem sikerült kétharmados támogatást szereznie a Fidesznek, így a parlament nem szavazta meg a plakáttörvényt. 131 képviselő szavazott igennel, 67 pedig nemmel a parlament szerdai plenáris ülésén. Az ellenzékből nem vett részt a szavazáson a DK-s Oláh Lajos, aki szerda reggel vesegörcsöt kapott és mentőt kellett hívni hozzá, más azonban nem hiányzott, így a kormánypártoknak nem lett meg a szükséges minősített többségük.

A Fidesz a lex csicskának is nevezett törvényjavaslatban azt kezdeményezte, hogy választási kampányidőszakon kívül ne helyezhessenek ki plakátot se a pártok, se a kormány, ugyanis szerintük a burkolt pártfinanszírozás megakadályozásáról és az átlátható kampányfinanszírozás biztosításáról szóló javaslat kizárta volna azt a korrupciós veszélyt, amelyet szerintük a Jobbik plakátkampányával kapcsolatban látni.

A Kósa Lajos és Halász János által jegyzett javaslat deklarált célja az lett volna, hogy megakadályozza a milliárdosok leplezett befolyásszerzési kísérleteit, növelje az átláthatóságot. A két kormánypárti politikus a 24.hu cikke szerint nem szerette volna, ha pártok a választási kampányaikat korrupt módon finanszírozó üzleti vállalkozások lekötelezettjeivé válnának. A Fidesz rendre azt hangoztatta, hogy a Jobbik együttműködik Simicska Lajossal, sőt, Gulyás Gergely egy sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy Simicska Lajos nemcsak az Indexnél, hanem a Jobbiknál is „lehívta a vételi jogot”, amin keresztül közvetlen befolyással rendelkezik a magyar politikára. Mindezt – azaz Simicska plakátfelületeinek ellenzéki felhasználását – pedig olyan súlyos veszélynek tartotta a kormányoldal magára nézve, hogy akár le is mondott volna a kormányzati plakátkampányokról.

A 2010-es kormányváltás után egyébként éppen a Fidesz-KDNP-kormány volt az, amely előtte sohasem látott mértékben favorizálta Simicska Lajos és Nyerges Zsolt közterületi cégét (a Kreatív erről részletes riportot készített), egészen a G-napig, az Orbán Viktor és Simicska közötti kenyértörésig.

 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.