Üres üzletek a belvárosban

Az LMP képviselője bírálja a város vezetését a belvárosban kialakult gyenge kereskedelmi kínálat miatt.
 
 

Üres üzletek a belvárosban

Az LMP képviselője bírálja a város vezetését a belvárosban kialakult gyenge kereskedelmi kínálat miatt.
 
 
 
 
 

Üres üzletek a belvárosban

Az LMP képviselője bírálja a város vezetését a belvárosban kialakult gyenge kereskedelmi kínálat miatt.

Gerstmár Ferenc, a Lehet Más a Politika önkormányzati képviselője felhívta a figyelmet arra, hogy a közvélemény néhány napja ismerhette meg azt a tervet, amely szerint Veszprémben az egyik városszéli bevásárló központ bővülni fog. Itt újabb nemzetközi cégek jelennek majd meg.

Ennek fényében számára nagyon kérdéses az, hogy a helyi kereskedőknek és gazdaságoknak a jövőben milyen fejlődési lehetősége maradnak.

Az önkormányzati képviselő emlékeztetett a belvárosi rehabilitációs program célkitűzéseire. Ebben első helyen állt, a belváros központi szerepének visszaállítása és erősítése. Ennek érdekében nagy hangsúlyt kapott a kereskedelmi funkció fejlesztése és bővítése. Kimondták, hogy a bevásárló utca a közvetlen környéke nyerje vissza a vásárlóközönségét, illetve szerezzen új ügyfeleket a belvárosnak és a városnak.

A politikus szerint a városvezetés nagyon elégedett az eddig elért eredményeivel, de ha valaki végigmegy a Kossuth utcán, több üres üzletet is láthat. Van, aki ezt nem tartja problémának, tehát minden rendben van. Mások úgy vélik, hogy egyetlen funkció nélküli helység is rossz üzenetet ad az ide érkező vendégeknek.

Gerstmár Ferenc feltette azt a kérdést, hogy a belváros rehabilitációjára költött milliárdok milyen mérhető bővülést hoztak ennek a területnek? Az bizonyos – állapította meg - hogy napjainkban a multinacionális cégeknek továbbra is megéri terjeszkedni.

A képviselő felhívta a figyelmet arra, hogy az elmúlt két és fél évtized bebizonyította azt, hogy a bevásárlóközpontok növekedése kedvezőtlenül alakítja át a települések struktúráját és tönkreteszi a helyi kereskedelmet. Ezért a helyi kereskedők számára jelenleginél kedvezőbb gazdasági környezet kialakítása elkerülhetetlen, ezzel felszámolva a kisvállalkozók versenyhátrányát, a tőkeerős multikkal szemben.

Úgy látja, hogy a város vezetésének a sikerpropaganda helyett a helyi kereskedelem fellendítésére kellene az energiáját fordítania. A belváros társadalmi elfogadottsága nagymértékben függ attól, hogy milyen sokrétű kereskedelmi szolgáltatásokkal és nem az üres üzleti kirakatokkal várja az ide látogató vendégeket.
 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.