Kell-e oktatási kerekasztal a városban?
A politikus kérdése így szól: Még mindig nem indokolt a helyi közoktatási kerekasztal megalakítása?
A kérdését az önkormányzati képviselő az alábbiakkal támasztotta alá. Az elmúlt években a Fidesz-KDNP az összeomlás szélére kormányozta az oktatási rendszert. Évi 200 milliárd forintot vett el az iskolarendszer működtetéséből, központosította a fenntartást, megszüntette a pedagógusok beleszólását az oktatás szervezésébe.
Most pedig az tapasztalható, hogy a jelentkező gondokat a kormány nem megoldani, hanem elhallgatni akarja, és látszatintézkedésekkel szeretné megnyugtatni a kedélyeket. Az LMP olyan helyi közoktatási kerekasztal felállítását javasolja, amely a túlzott központosítás ellensúlya lehet.
Gerstmár Ferenc, képviselőként először 2013. áprilisában indítványozta a település oktatási kerek asztalának a megalakítását. A kezdeményezés alapgondolata az volt, hogy az önkormányzatnak továbbra is helyi közügyként kell kezelnie a közigazgatási ágazatot. Ennek érdekében – a partnerség és a részvételi demokrácia alapelvét követve - a fenntartói és működtetői döntések előkészítésében a kerekasztal bevonná a fenntartó és a működtető állami és önkormányzati szervezetek képviselőit, az intézményvezetőket, a pedagógusok, a köznevelési intézmények alkalmazottjainak képviselőit, a szakszervezeteket, a civil szervezetek, valamint a szülők és diákok képviselőit is.
A közgyűlés többsége a témát nem kívánta napirendre tűzni. 2014 decemberében annyit már sikerült a képviselőnek elérnie, hogy a közoktatási kerekasztal megalakítása a 2015. évi I. féléves munkatervbe bekerüljön. Amikor ennek tárgyalására a munkaterv szerint sor került volna, a képviselők a polgármestertől a napirend elmaradásáról kaptak értesítést. Az indoklásban többek között az szerepelt, hogy egy jól működő rendszer alakult ki, és a KLIK tankerületi igazgatója sem javasolja az ilyen fórum létrehozását.
A politikus feltételezte, hogy az elmúlt hetek demonstráció-sorozata a polgármester figyelmét sem kerülte el, mivel Veszprémben is jelentős számú résztvevője volt a szimpátiatüntetésnek.
Időszerűnek látja feltenni újra a kérdést: Továbbra is úgy látja, hogy jól működik a napjainkra kialakított rendszer? Továbbra sem látja indokoltnak a helyi közoktatási kerekasztal létrehozását?