A VKSZ cége építheti meg a parkolóházat

Az önkormányzati tulajdonú közüzemi zrt. egyik leányvállalata, a Parkolóház Kft. építheti meg a belvárosi parkolóházat – többek között erről is döntött csütörtöki ülésén a képviselő-testület.
 
 

A VKSZ cége építheti meg a parkolóházat

Az önkormányzati tulajdonú közüzemi zrt. egyik leányvállalata, a Parkolóház Kft. építheti meg a belvárosi parkolóházat – többek között erről is döntött csütörtöki ülésén a képviselő-testület.
 
 
 
 
 

A VKSZ cége építheti meg a parkolóházat

Az önkormányzati tulajdonú közüzemi zrt. egyik leányvállalata, a Parkolóház Kft. építheti meg a belvárosi parkolóházat – többek között erről is döntött csütörtöki ülésén a képviselő-testület.

Az októberi közgyűlésen a hónap műtárgyaként a viadukt történetét ismerhették meg a jelenlévők. Zalavári István, a Magyar Mérnöki Kamara elnökeként jelentős műszaki alkotásnak nevezte a Szent István völgyhidat, mint mondta, a vár mellett ez Veszprém másik, emblematikus jelképe. Szólt arról is, a létesítményről - mely egy rövid idegi Rákosi Mátyás nevét viselte – a városháza aulájában egy kiállítást is megnyitottak, amely november 11-ig tekinthető meg.

A napirendek megtárgyalása előtt, a lejárt határidejű határozatokat ismertette Porga Gyula polgármester. Ennek kapcsán Hartmann Ferenc felhívta arra a figyelmet, hogy az egységes intézményirányítási rendszer bevezetésével kapcsolatos határozatok végrehajtását decemberre halasztja az önkormányzat, mondván, addigra tisztázódnak a központi jogszabályok (például, hogy állami fenntartásba kerülnek-e az oktatási intézmények – a szerk.). A szocialista képviselő emlékeztetett arra, hogy az előterjesztés szeptemberi tárgyalásakor ők és a szakszervezetek képviselői ugyanezen okból javasolták ezt. Porga Gyula szerint így sem volt felesleges elvégezni ezt a munkát.

A közgyűlés előtt ismét napirendre került a Lovassynál található parkolóban létesítendő parkolóház. Mint arról már beszámoltunk, a belvárosi rehabilitációs projekt keretében egy közel 250 férőhelyes parkolóházat hozott volna létre a High Station Kft., ám - miután a cég sorozatosan nem teljesítette a kötelezettségeit – a város felbontotta a vele kötött szerződést. Ahhoz azonban, hogy a fejlesztés megvalósuljon és „kiesése” ne veszélyeztesse az egész rehabilitációs pályázati támogatást, a város új befektetőt keresett.

A csütörtökön megtárgyalt előterjesztésből kiderül, ezt meg is találta, méghozzá az önkormányzati tulajdonú Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt. egyik leányvállalata, a Parkolóház Kft. személyében. A fejlesztés azonban kisebb volumenű lesz, a tervezett mintegy 250 helyett körülbelül 130 férőhelyes lesz.

Katanics Sándor ismét elmondta, amit szeptemberben több ellenzéki képviselő is megfogalmazott, nem a VKSZ-el kellene orvosolni ezt a problémát. Mindemellett továbbra is átgondolatlannak és kártékonynak tartja a parkolóház létrehozását, úgy vélte, a közlekedési kapcsolatok átalakítása nélkül csak további gondokat okoz majd. Gerstmár Ferenc is úgy gondolta, a belvárosi közlekedési problémákat csak növelni fogja ez a létesítmény, az pedig csak tetézi a helyzetet, hogy egy önkormányzati cég építi meg.

Brányi Mária alpolgármester hangsúlyozta, a rendezési tervnek és a tervtanácsnak megfelelnek a tervek, az pedig kétségtelen, hogy újabb parkolóhelyekre van szükség a belvárosban. Hartmann Ferenc szerint azonban a rendezési terv nem teszi kötelezővé a térszín feletti kialakítást, ami ma már egyébként sem szokás. Emellett a szocialista képviselő az iránt érdeklődött, folytattak-e vizsgálatot a közlekedési kapcsolatokat illetően, és ha igen, akkor szeretné annak tartalmát megismerni. Brányi Mária reagálásában kifejtette, az anyag feltétele volt az építési engedély kiadásának, el is készült, még a 250 férőhelyes változatra. Porga Gyula úgy fogalmazott, vicces dolog városvezetőkről elnevezni dolgokat, de most legalább van mit elnevezni. Erre reagálva Hartmann Ferenc kiemelte, 2002-2006 között is számtalan fejlesztés és beruházás történt Veszprémben.

Forgóné Kelemen Judit pedig remélte, hogy az önrész biztosítása miatt nem az eladósodott városok között szerepelünk majd a történelemkönyvekben. Brányi Mária felhívta a figyelmet arra, hogy nem csak az önkormányzati rész miatt fontos, hogy ne bukjon el a projekt, nem szabad elfeledkezni a 26 konzorciumi partnerről és az általuk végrehajtandó fejlesztésekről sem.

A testület végül az ügyben három határozatot is elfogadott, mindegyik szavazásnál tartózkodott vagy nemmel voksolt Hartmann Ferenc, Katanics Sándor, Gerstmár Ferenc és Forgóné Kelemen Judit.

 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.