A város közlekedésének kérdőjelei

Veszprém város fenntartható közlekedésfejlesztési koncepciójának a hiányát tette szóvá Gerstmár Ferenc, a Lehet Más a Politika önkormányzati képviselője.
 
 

A város közlekedésének kérdőjelei

Veszprém város fenntartható közlekedésfejlesztési koncepciójának a hiányát tette szóvá Gerstmár Ferenc, a Lehet Más a Politika önkormányzati képviselője.
 
 
 
 
 

A város közlekedésének kérdőjelei

Veszprém város fenntartható közlekedésfejlesztési koncepciójának a hiányát tette szóvá Gerstmár Ferenc, a Lehet Más a Politika önkormányzati képviselője.

A képviselő úgy érzékeli, hogy az Európai Mobilitási Hét programjaihoz Veszprém város már évek óta látványosan csatlakozott, de a kampány hét elteltét követően soha sincs érdemi cselekvés a hangoztatott elvek gyakorlatba történő megvalósítására. A veszprémi városvezetés büszke arra, hogy mennyire elkötelezett az európai uniós klímacélok felvállalásában és mennyire nyitott a fenntartható megoldásokra a közlekedés területén. A nemrégiben Budapesten megrendezett, a fenntartható közlekedéssel foglalkozó záró konferencián Brányi Mária alpolgármester is ennek szükségességét és fontosságát hangsúlyozta. A tények a gyakorlatban, a konferencián elmondottakkal szemben mást mutatnak.

Zelenák Adrien szerint a közlekedésben a fenntartható megoldásokat a három területen lenne szükséges sürgősen kialakítani, a gyalogos, a kerékpáros, valamint a tömegközlekedésben.

Kétségtelen az- mondta az LMP-s politikus, hogy a kerékpáros közlekedés fejlesztésében a jelenlegi önkormányzat sokat tett. Jelentős az a kerékpárút szakasz, ami az utóbbi három évben átadásra került.

Megítélése szerint azonban,a drága kerékpárutak építése helyett több olyan megoldást kellene alkalmazni, ami kevésbé költségigényes. Ilyen az egyirányú utcákba kerékpárral, mindkét irányból történő behajtás lehetővé tétele, amit egy tábla kihelyezésével lehetne engedélyezni. Másik kevésbé költséges dolog a kerékpárutak felfestése, ahol azt a járda, valamint az út szélessége ezt lehetővé teszi. Más városokban így a fővárosban is vannak ezzel kapcsolatos nagyon kedvező tapasztalatok.

A város vezetése a szándéka szerint a gyalogos forgalmat a belvárosban előnyben szeretné részesíteni, aminek ellentmond az, hogy a felszíni közlekedést megnehezítették két aluljáróval és ezek sokakban esztétikailag is felvethetnek kérdőjeleket.

A város új közösségi közlekedési koncepciója évek óta várat magára. Közben a helyi járatok száma és sűrűsége csökken, a menetjegyek ára növekszik, a gépjárműpark egyre öregebbé és korszerűtlenebbé válik.

Gerstmár Ferenc befejezésül elmondta, a Lehet Más a Politika helyi csoportja Veszprémben nem először emel szót annak érdekében, hogy a fenntartható városi közlekedés ne csak egy jól hangzó szlogen legyen. A megyeszékhelyen a fejlesztési koncepció hiánya miatt az előttünk álló évek tömeg közlekedését veszélyeztetjük.
 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.