Autómentesen a városba
Gerstmár Ferenc, az LMP polgármester jelöltje emlékeztetett arra, hogy pártja már több alkalommal felhívta a város vezetésének a figyelmét a megnövekedett autóforgalom okozta környezeti és közlekedési problémákra. Az elmúlt időszakban sok esetben szorgalmazták a közlekedési lehetőségek felelősségteljes megválasztásának segítését, a fenntartható környezet és emberbarát közlekedés kialakítását, valamint a közösségi, a kerékpáros és gyalogos közlekedés fejlesztésének szükségességét.
Gerstmár Ferenc szerint a fentiek megvalósítása érdekében a közösségi közlekedést utas baráttá kell tenni, egy új menetrend életbe léptetésével és a korszerűbb tömegközlekedési járművek forgalomba állításával.
A képviselő elmúlt időszakban tett indítványai nyomán 2015. január 1-től kerül bevezetésre a gyerekes bérlet és növekedhet meg a városban az alacsony padlós buszok száma.
A kerékpárút fejlesztések terén az elmúlt önkormányzati ciklusban voltak érzékelhető eredmények, de a következő időszakban meg kell oldani a vasútállomás és belváros kerékpárral való összeköttetését, a házgyári út kerékpár közlekedését, valamint a Gyulafirátótra vezető kerékpár út megépítését.
Veisz Szilárd, az LMP önkormányzati jelöltje -5 sz.vk.- úgy látja, hogy a jelenlegi önkormányzat elsődlegesen a kiépített kerékpárutakat helyezi előtérbe. A kijelölt – csak felfestett – kerékpárutaktól mereven elzárkóznak, pedig ez egy olcsóbb és biztonságosabb megoldás. A képviselőjelölt hiányolta még a kerékpárutakat kiegészítő infrastruktúrákat is, konkrétan a kerékpár tárolókat. Nagy szükség lenne egy fedett kerékpár tárolóra többek között a vasútállomásnál is.
Veisz Szilárd felhívta a figyelmet arra, hogy a KRESZ már megengedi azt, hogy kerékpárral közlekedők az egyirányú utcába mindkét irányból behajthatnak, ha erre a kihelyezett tábla feloldást ad. Veszprémben több olyan egyirányú utca is van, amelyben a kétirányú közlekedés a kerékpárosoknak jelentős előnyt jelentene.
A képviselő jelölt a városvezetéssel kapcsolatban kritikaként fogalmazta meg, hogy a belvárosi fejlesztések az előző évtizedek példáit követték. Nem a gyalogos, hanem a gépjármű forgalomnak kedveztek. Példa erre a Kossuth utcai rekonstrukció, amely szembe ment az európai trendekkel és a gyalogos forgalmat aluljáróval a föld alá vezette.
Ráadásul a fideszes városvezetés ettől néhány méterre egy másik aluljárót is épített, ezzel „betondzsungellé” tette a belvárost. A zöld területektől vették el a hasznos helyeket ezzel az építészeti megoldással.