Kérdések egy parkolóház kapcsán
Gertsmár Ferenc, a Lehet Más a Politika önkormányzati képviselője ismertette az építkezéssel kapcsolatban azokat a kérdéseket, ami az ellenzék részéről az utóbbi időben megfogalmazódott.
A parkolóhelyek számának a növekedése – 80-ról, 195 parkolóhelyre nő - hozzájárul-e a belváros forgalmának a konszolidációjához? Mennyire fogja ez a beruházás segíteni a város parkolási gondjainak a megoldását, mert az LMP veszprémi csoportjának véleménye szerint semennyire sem.
A Bagolyvár utcai parkolóház megépítése egy elhibázott beruházás – mondta a képviselő - amihez a város vezetése már csak presztízsből ragaszkodik, mert a belvárosi rehabilitáció egy elemének az elhagyása az egész projekt finanszírozását megkérdőjelezné.
A képviselő kiemelte – a belvárosi parkolóház újabb példája annak, hogy Veszprémben tovább folytatódnak az elmúlt évtizedek gépjárműközpontú fejlesztései. A megítélése szerint inkább az ellenkezője lenne a helyes elgondolás és csökkenteni kellene a belváros gépjármű forgalmát. Ezt segíthetné elő a P+R parkoló helyek kialakítása, olyan helyzetet teremtve, hogy itt lehetőség lenne a tömegközlekedési eszközökre való gyors átszállásra és esetlegesen kerékpárbérlésre is lehetne a feltételeket biztosítani.
Az önkormányzati képviselő elmondta – amikor a közgyűlésben a város közlekedési problémái kerülnek szóba, a város vezetése minden esetben a vasútállomásnál kialakítandó ún. intermodális csomópontot hozza elő, mint megoldást. A lakosság ennek a részleteiről sajnos egyenlőre kevés konkrét dogot tud.
Érdekes lenne tudni azt, hogy ebben a témában a város vezetése milyen tapasztalatokat szereztek a Kínából érkező delegációtól, akik a hírek szerint a tömegközlekedés megszervezéséről osztották meg az eddig szerzett tapasztalataikat.
Vajon, ők is egy autókkal zsúfolt belvárost javasolnak Veszprémnek, vagy tudnak egy korszerűbb megoldást?- tette fel az utolsó kérdését Gerstmár Ferenc.