Szintet lépni az autóspotban

A FIA ERC Rally Európa-bajnokság 2024. évi nyitófutamát rendezik meg április 12-14-én Veszprém központtal- jelentették be hivatalosan a sajtó képviselőinek szerdán a Városháza Kossuth termében.
 
 

Szintet lépni az autóspotban

A FIA ERC Rally Európa-bajnokság 2024. évi nyitófutamát rendezik meg április 12-14-én Veszprém központtal- jelentették be hivatalosan a sajtó képviselőinek szerdán a Városháza Kossuth termében.
 
 
 
 
 

Szintet lépni az autóspotban

A FIA ERC Rally Európa-bajnokság 2024. évi nyitófutamát rendezik meg április 12-14-én Veszprém központtal- jelentették be hivatalosan a sajtó képviselőinek szerdán a Városháza Kossuth termében.

A verseny szervezői szerint mivel ez az ERC-szezon idénynyitó rendezvénye, már előzetesen is nagy az érdeklődés, ami betudható annak, hogy az élmezőny tagjai közül ilyenkor még mindenki bízik abban, hogy esélye van a végső jó eredményre.

Porga Gyula polgármester a rendezvénnyel kapcsolatban emlékeztetett arra, hogy Veszprémben 40 évvel ezelőtt tartották az első rallyt. Az eltelt időszak alatt nagyon sokat változtak a verseny feltételei, rugalmasan igazodtak a technikai kihívásokhoz és a verseny körülményeiben is jelentős eltérések vannak, többek között az autók a városban is megjelentek.

A polgármester hangsúlyozta, hogy Veszprémben sportot szerető emberek élnek, ezért nagyon befogadó egy ilyen rendezvényre. A reményét fejezte ki annak, hogy a verseny kapcsán Európa és a versenyzők is jobban megismerik majd Veszprémet és ezt a változatosan szép pályát, amit csak szeretni lehet.

Weingartner Balázs, a HUMDA igazgatósági elnöke szerint sportdiplomáciai sikernek tekinthető az, hogy idei évben az ötödik alkalommal jön el Magyarországra az Európa-bajnoki élmezőny.

Hogy miért Veszprém került rendezőként szóba?- tette fel a kérdést az elnök.

A 2024. évi tervezéskor az európai szervezők azzal a kéréssel keresték meg, hogy ezt a futamot murvás terepen szeretnék megrendezni. A felkérésre Veszprém már az első egyeztetésen nyitottnak mutatkozott.

Az elnök meggyőződése az, hogy a veszprémi helyszín jó feltételeket biztosít a színvonalas versenyzéshez, ami nagyszámú közönséget visz a pálya szélére. Ez egy olyan hosszútávú stratégia kialakításához vezethet, amivel egyre több magyar emberrel szerettetik meg a rally sportot és ezzel tovább bővülhet a rajongói táboruk.

A szervezők szeretnének megfelelő nyitottsággal élményt adni a versenyekre kilátogató vendégeknek, biztosítani a rendezvény kulturáltságát. Nagyon fontos viszont az, hogy ezért fegyelmet és kulturáltságot várnak el a nézőktől is és azt, hogy betartsák az előírt biztonsági rendszabályokat a saját és a versenyzőik érdekében.

Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke elmondta, hogy napjainkra felnőni látszik egy új versenyző generáció, ezért megvan az esélye annak, hogy az autósport minőségben fejlődjön.

Ehhez fontos az, hogy mind a szemléletben, mind a kulturáltságban változás legyen a versenyzésben és a szurkolói magatartásban egyaránt. A sportnak a családok kulturált időeltöltését kell szolgálnia és ez csak akkor biztosítható, ha fizetőssé teszik a rendezvényeket.

Az elnök kiemelte, olyan helyeken kell ilyen versenyeket szervezni, ahol az ott élők elfogadják a résztvevők biztonságát szavatoló lezárásokat, valamint azt a zajhatást, amivel ez a sport óhatatlanul jár. Nagyon fontos az, hogy a fegyelmezettlen szurkolói magatartás miatt a magyar autósport ne kerüljünk hátrányba más országokkal szemben és ne riasszunk el senkit a rendezvények látogatásától.

Lakatos Róbert társrendező szerint áprilisban komoly kihívásokat rejtő versenyre számíthatunk. A Rally Hungary mezőnyének közel 190 kilométert kell sikeresen teljesítenie Tapolcától Székesfehérvárig, hat önálló gyorsasági szakasszal. A verseny központja és a szervízparkja Veszprémben az Arénánál lesz, de szerepet fog kapni a lebonyolításban a Gyárkert területe is.

A rendező felhívta a figyelmet az előírt biztonsági rendszabályok betartására. A zárásokat közel 400 rendező fogja biztosítani, de nagyon fontos az, hogy a nézők fegyelmezetten segítsék a rendezők munkáját.

Ranga Péter autóversenyző, aki már három alkalommal nyert ezen a pályán úgy fogalmazott, hogy a pálya talaja nagyon változatos, ezért a versenyzők számára sok meglepetést tartogathat. Más vezetési stílust kíván a murvás szakasz és mást a puha erdei talaj. A murvás részen a hibát lehet korrigálni, de a szűk erdei részeken történő hiba a fák közelsége miatt végzetes lehet.

A versenyző elmondta, nagyon örül annak, hogy a veszprémi futam bekerült az Európa-bajnokság sorába, mert mindig is szerette a murvás versenyeket, mivel ez jobban fekszik a vezetési stílusának és ezt áprilisban be is szeretné bizonyítani.

 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.