Szélesedő tiltakozás

Nem ért egyet a mélygarázs Színházkertbe történő építésével a Lehet Más a Politika önkormányzati képviselője sem.
 
 

Szélesedő tiltakozás

Nem ért egyet a mélygarázs Színházkertbe történő építésével a Lehet Más a Politika önkormányzati képviselője sem.
 
 
 
 
 

Szélesedő tiltakozás

Nem ért egyet a mélygarázs Színházkertbe történő építésével a Lehet Más a Politika önkormányzati képviselője sem.

Gerstmár Ferenc tájékoztatójában elmondta, hogy támogatni fogja Veszprém Megyei Jogú Város Közgyűlésében a Demokraták Veszprémért frakció népszavazási kezdeményezését a Színházkertbe tervezett mélygarázsról. Kijelentette, hogy a népszavazást a részvételi demokrácia fontos eszközének tartja.

A helyi népszavazás kiírásától függetlenül álláspontja a mélygarázs építése, valamint az általános parkolási ügyekben a következő:

„A Színházkert alatti mélygarázst a kulturális negyed projekt részeként tervezte be a városvezetés. A kulturális negyed projekt az Erzsébet ligettől a Szeglethy utcáig terjedő területet újítaná meg, másik irányban az Iskola utcáig, Dózsa György utca 2-ig kinyúlóan, beleértve az egykori mozi és zeneiskola épületét is. Ebben a koncepcióban – természetesen a szükséges környezeti hatástanulmányok elvégzését követően, azok eredményét ismerve – indokolható lehet egy mélygarázs idetelepítése, feltéve, hogy a zöldterületek nem csökkennek.

Közben azonban kiderült, hogy a Terület- és Településfejlesztési Operatív Programból (TOP) a kulturális negyedet nem tudja finanszírozni az önkormányzat.

A mélygarázst kiemelték ebből a projektből. A kulturális negyed nélkül - aminek sorsa bizonytalan - viszont önmagában a mélygarázs nem indokolható ezen a helyszínen.

Árnyalja még a képet, hogy Veszprém városában az elmúlt években zajló belvárosi rehabilitációs illetve felújítási munkák során a parkolóhelyek száma folyamatosan csökkent. 2005-ben 2505 darab parkolóhely, míg 2015-ben már csak 1290 darab parkolóhely tartozik a fizető parkolási rendszerbe.

A parkolási díj múlt héten elfogadott emelése csak egy eszköz az autók kiszorítására a belvárosból, de szükség lenne továbbiakra is, illetve olyan, a belvároson kívüli parkolók létrehozására, ahonnan könnyen elérhető a centrum.

Javasoljuk továbbá, hogy a parkolásból pluszban befolyt összegeket fordítsa a város a kerékpáros és a közösségi közlekedés javítására. Ne egy újabb adóemelés legyen a parkolási díjak növelése, hanem egy olyan eszköz, amely elősegíti, hogy az emberek otthon hagyják autójukat.”

 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.