Ügyfélbarát szolgáltatást a hivatalokba
A megye minden részéből érkezett meghívott vendégeket Dr. Kovács Zoltán kormánymegbízott köszöntötte. A kormánybiztos szerint fontosak ezek a találkozások ahhoz, hogy a közigazgatásban dolgozóknál egységes szemlélet és gyakorlat alakulhasson ki az ügyfelek kiszolgálásában.
A konferencia megnyitójában Dr. Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, emlékeztette a jelenlévőket arra, hogy a kormányra kerülésükkor a legfontosabb céljuk a közigazgatás teljes megújítása volt. Az történt ugyanis, hogy az 1990 és 1994 közötti időszakban a fontos változásokat elősegítő törvények megszülettek, de a változásokhoz szükséges közigazgatási rendszer nem került kialakításra.
Ez okozta azt - hangsúlyozta Navracsics Tibor – hogy a helyi közösségek ügyeinek intézésénél nem volt meg a befogadó készség, ezért az állampolgárok amikor az ügyeiket intézték sem érezték magukénak ezt a rendszert.
A miniszterelnök-helyettes szerint két fontos elvnek kell érvényesülnie a közigazgatásban. Az állampolgárok teljes bevonásának és a hatékonyságnak az elve. A kettő egy kicsit ellentétben van egymással, mert ha valamelyiket erősítik a másik gyengülni fog és ezért fontos a helyes arányok kialakítása. Megítélése szerint ennek feloldását a koncentrált feladat, területi elven való kiépítésével lehet megoldani, ami a hatékonyságot jelentősen növeli és nem csorbítja az önkormányzatiságot.
Navracsics Tibor elmondta, hogy napjainkra sikerült átalakítani a közigazgatási rendszert és az ehhez igazodó jogszabályi környezetet, további változtatásokra ma már nincs szükség. A közigazgatásban dolgozóknál kell még egy kultúraváltást elérniük, konkrétan az ügyfelek kiszolgálásánál. Az ügyfeleknek érezniük kell azt, hogy a hivatalban dolgozók segíteni akarnak nekik az ügyeik elintézésében. Az adózó ekkor láthatja azt, hogy az adó forintjaiért kap valamit és kényelmesen elintézheti az ügyes bajos dolgait.