Ügyfélbarát szolgáltatást a hivatalokba

A közigazgatásban dolgozók vettek részt azon a veszprémi rendezvényen, amit a Partnerségi Program Kormányhivatali Konferencia címmel tartottak.
 
 

Ügyfélbarát szolgáltatást a hivatalokba

A közigazgatásban dolgozók vettek részt azon a veszprémi rendezvényen, amit a Partnerségi Program Kormányhivatali Konferencia címmel tartottak.
 
 
 
 
 

Ügyfélbarát szolgáltatást a hivatalokba

A közigazgatásban dolgozók vettek részt azon a veszprémi rendezvényen, amit a Partnerségi Program Kormányhivatali Konferencia címmel tartottak.

A megye minden részéből érkezett meghívott vendégeket Dr. Kovács Zoltán kormánymegbízott köszöntötte. A kormánybiztos szerint fontosak ezek a találkozások ahhoz, hogy a közigazgatásban dolgozóknál egységes szemlélet és gyakorlat alakulhasson ki az ügyfelek kiszolgálásában.

A konferencia megnyitójában Dr. Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, emlékeztette a jelenlévőket arra, hogy a kormányra kerülésükkor a legfontosabb céljuk a közigazgatás teljes megújítása volt. Az történt ugyanis, hogy az 1990 és 1994 közötti időszakban a fontos változásokat elősegítő törvények megszülettek, de a változásokhoz szükséges közigazgatási rendszer nem került kialakításra.

Ez okozta azt - hangsúlyozta Navracsics Tibor – hogy a helyi közösségek ügyeinek intézésénél nem volt meg a befogadó készség, ezért az állampolgárok amikor az ügyeiket intézték sem érezték magukénak ezt a rendszert.

A miniszterelnök-helyettes szerint két fontos elvnek kell érvényesülnie a közigazgatásban. Az állampolgárok teljes bevonásának és a hatékonyságnak az elve. A kettő egy kicsit ellentétben van egymással, mert ha valamelyiket erősítik a másik gyengülni fog és ezért fontos a helyes arányok kialakítása. Megítélése szerint ennek feloldását a koncentrált feladat, területi elven való kiépítésével lehet megoldani, ami a hatékonyságot jelentősen növeli és nem csorbítja az önkormányzatiságot.

Navracsics Tibor elmondta, hogy napjainkra sikerült átalakítani a közigazgatási rendszert és az ehhez igazodó jogszabályi környezetet, további változtatásokra ma már nincs szükség. A közigazgatásban dolgozóknál kell még egy kultúraváltást elérniük, konkrétan az ügyfelek kiszolgálásánál. Az ügyfeleknek érezniük kell azt, hogy a hivatalban dolgozók segíteni akarnak nekik az ügyeik elintézésében. Az adózó ekkor láthatja azt, hogy az adó forintjaiért kap valamit és kényelmesen elintézheti az ügyes bajos dolgait.

 

Gyorsan szeretnél értesülni a veszport.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.